Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

فاز سوم بازگشایی آلبرتا کی آغاز می‌شود؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

درحالی که مرحله دوم بازگشایی استان آلبرتا زودتر از پیشبینی‌ها آغار شده بسیاری کنجکاو هستند بدانند مرحله سوم چه زمانی از راه می‌رسد.

به گفته وبسایت دولت استانی مرحله نهایی استراتژی بازگشایی شامل این موارد می‌شود: فعالیت کامل بیزینس‌ها و مراکز خدماتی، برگزاری گردهمایی‌های بزرگ، برگزاری فستیوال‌های هنری و فرهنگی، اجرای کنسرت‌های موسیقی، برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی با رعایت برخی محدودیت‌ها، بازگشایی کلاب‌های شبانه، برگزاری کنفرانس‌های صنعتی، برداشته شدن تمامی محدودیت‌ها برای انجام سفرهای غیرضروری.

در مرحله سوم محدودیت‌های حفظ فاصله فیزیکی همچنان برقرار هستند و تا زمان ساختن واکسن و توزیع آن برداشته نمی‌شوند.

تداوم روند نزولی ابتلای شهروندان به COVID-19، موارد بستری در مراکز بیمارستانی و بخش‌های ICU برای اجرای فاز سوم ضروری هستند.

دکتر دینا هینشاو کارمند ارشد پزشکی آلبرتا پیش از این احتمال به تعویق افتادن فازهای آتی بازگشایی‌ در صورت افزایش نرخ ابتلا به کروناویروس را مطرح کرده بود. در صورتی که نرخ بیماران بستری در بیمارستان‌ها از 5 درصد فراتر رود یا ظرفیت ICU در هرکدام از نواحی بیش از 50 درصد تکمیل گردد اجرای مراحل بعدی به تعویق خواهد افتاد.

البته از آنجایی که علائم بیماری گاهی هفته‌ها بعد از ابتلا مشاهده می‌شوند فاکتورهایی چون تعداد موارد انتشار بیماری در میان شهروندان، روند افزایش مبتلایان و موارد ابتلا در هر منطقه نیز توسط کارشناسان رصد می‌شوند.

منبع: Daily Hive