Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

رای دادگاه عالی کانادا به نفع رانندگان اوبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دادگاه عالی کانادا رای داده که رانندگان اوبر می‌توانند اختلافات خود با این کمپانی را در دادگاه‌های کانادا برطرف کنند و نیازی نیست با صرف هزینه‌های سنگین به دادگاه‌های خارجی بروند.

با این تصمیم راه برای شکایت گروهی علیه اوبر و حمایت بیشتر از رانندگان باز می‌شود.

در این تصمیم که با ۸ رای موافق در برابر ۱ رای مخالف گرفته شد، قضات دادگاه عالی رای دادند که قرارداد استاندارد اوبر منصفانه و قابل استناد نیست. طبق این قرارداد هر نوع شکایت و اختلاف حقوقی باید در دادگاه‌های هُلند حل و فصل شود.

دادگاه در رای خود می‌نویسد: «بند حکمیت در دادگاه‌های هلند غیرمعقول است، اساس آن نابرابری قدرت چانه‌زنی طرفین قرارداد است، و هزینه زیادی بر فرآیند حکمیت تحمیل می‌کند.»

فرآیند میانجیگری و حکمیت اوبر در هلند نیازمند پیش پرداخت ۱۴,۵۰۰ دلاری است.

تصمیم دادگاه عالی در ابتدا با ارجاع شکایت یک راننده Uber Eats به نام دیوید هلر شروع شد که تلاش داشت یک شکایت گروهی علیه نقض قانون استانداردهای استخدامی اوبر انجام دهد.

رای دادگاه عالی درها را برای ارایه این شکایت در پیشگاه دادگاه‌ّای کانادا نیز باز کرده است. با توجه به هزینه گزاف شکایت در دادگاه‌های هلند، این احتمال وجود داشت که شکایت آقای هلر هرگز به جایی نرسد.

حالا دادگاه عالی می‌گوید که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که هزینه حکمیت در هلند به شاکی تحمیل شود زیرا این کار می‌تواند حل و فصل مشکلات را غیرممکن کند.

منبع: Daily Hive