Monday, April 29, 2024
7.2 C
Calgary

اضافه شدن قابلیت‌های امنیتی جدید به اوبر کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی ویژگی‌هایی جدید به اپلیکشین اوبر در کانادا اضافه شدند که ایمنی مسافران را بالا می‌برند.

این ویژگی‌ها که تحت عنوان “Safety Preferences” به اپلیکیشن اضافه شده‌اند به مسافر این امکان را می‌دهند تا آن‌ها را بر اساس ساعت سفر (مانند سفرهای شبانه پس از ساعت ۹ شب یا تنها سفرهای شبانه آخر هفته)، موقعیت مکانی (برای مثال شعاع ۵۰ متری بار یا رستوران) یا برای هر سفر دیگر، به صورت خودکار فعال کنند.

به این ترتیب مسافران می‌توانند حتی در صورت فراموشی، امنیت سفر خود به حداکثر برسانند.

علاوه بر این صدای مسافران در طول سفر ضبط خواهد شد و در صورت بروز هرگونه مشکل به شرکت اوبر اطلاع‌رسانی می‌شود. این ویژگی رمزگزاری شده تنها در صورتی در دسترس شرکت قرار می‌گیرد که بروز حادثه یا مشکل گزارش شود.

ویژگی دیگر ویژگی “RideCheck” در صورت خروج خودرو از مسیر، توقف غیرمنتظره یا پایان زودهنگام سفر پیامی را در برنامه ارسال می‌کند. در این صورت برنامه به مسافر پیام می‌دهد تا از امنیت او مطمئن شود.

ثبت پین ۴ رقمی یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی اوبر برای مسافران است که پیش از آغاز سفر برای آنها ارسال می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به ویژگی “Share My Trip” اشاره کرد که اطلاعات خودرو و سفر مسافر را پس از یک ساعت مشخص یا حرکت از بار یا رستوران، به صورت خودکار برای دوستان یا خانواده وی ارسال می‌کند.

ویژگی‌های جدید اوبر در کانادا، ایالات متحده و آمریکای لاتین فعال شده‌اند و بزودی در کشورهای دیگر هم ارائه می‌شوند.

البته اوبر کانادا تغییراتی دیگر را نیز در سال جاری، برای رانندگان، ارائه خواهد داد.

این تغییرات که قرار است در بریتیش کلمبیا و انتاریو اعمال شوند شامل تخمین کرایه پیش از پذیرش مسافر و امکان ضبط ویدیو توسط گوشی هوشمند، می‌شوند. با استفاده از ویژگی دوم دیگر رانندگان به نصب دش‌کم نیاز نخواهند داشت.

علاوه بر این هشدار بستن کمربند به مسافران نیز به برنامه اضافه می‌شود.

منبع: Daily Hive