Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

رشد مبتلایان COVID-19 در اونتاریو برای دومین روز متوالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیروز یکشنبه با تایید ابتلای 178 بیمار جدید به COVID-19 تعداد مبتلایان استان به 34،654 نفر رسید. این دومین روز متوالی بود که تعداد مبتلایان در اونتاریو افزایش می‌یافت.

تاکنون 2،658 نفر از شهروندان استان در اثر ابتلا به COVID-19 جان خود را از دست داده‌اند.

کریستین الیوت وزیر بهداشت اونتاریو در واکنش به افزایش تعداد بیماران برای دومین روز آن را رشد اندک نسبت به روز گذشته توصیف کرد.

در پنج روز گذشته تعداد مبتلایان روزانه کروناویروس در اونتاریو کمتر از 200 نفر بوده است. آمار روز جمعه (111 نفر) نیز کمترین تعداد روزانه شناسایی شده در 13 هفته اخیر محسوب می‌شود.

بیشترین موارد ابتلا به COVID-19 که روز یکشنبه شناسایی شدند را گروه سنی 20 تا 39 سال تشکیل می‌دهند.

علارغم رشد اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به آرامی رو به کاهش است. در حال حاضر 214 بیمار در بیمارستان‌ها هستند که در مقایسه با 252 بیمار روز گذشته کاهش قابل قبولی بحساب می‌آید. 52 بیمار نیز در بخش ICU هستند که در شبانه‌روز گذشته دو مورد کاهش را نشان می‌دهد. 36 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

67 درصد از موارد ابتلای روز یکشنبه در دو ناحیه تورنتو و Peel Region شناسایی شده‌اند که از هفته گذشته مرحله دوم بازگشایی را آغاز کرده‌اند.

از زمان شناسایی اولین مورد بیماری در اونتارو 1.3 میلیون تست انجام شده است.

الیوت با تمجید از روند تست شهروندان استان گفت: اونتاریو هم‌اکنون از نظر تعداد تست‌های روزانه از آلبرتا پیشی گرفته و در صدر قرار دارد. خوشبختانه تعداد بیماران مراکز بیمارستانی، بخش‌های ICU نیز همچنان در حال کاهش هستند.\

منبع: CTV News