Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

اعضای کنگره امریکا خواستار برنامهٔ بازگشایی مرز کانادا شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

۲۹ نفر از اعضای کنگره امریکا با نگارش نامه‌ای از کانادا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده خواسته‌اند که برنامه و زمانبندی مشخصی برای بازگشایی مرز مشترک دو کشور ارایه کنند.

اما اندکی بعد از آن، خبر آمد که کانادا برای ۳۰ روز دیگر توقف عبور و مرور غیرضروری از این مرز را تمدید کرده است.

این نامه چند روز قبل توسط نمایندگانی امضا شد که از ایالت‌های همجوار مرز شمالی امریکا به کنگره راه یافته‌اند و در آن تصویری ناراحت‌کننده از تمدید مکرر انسداد مرز، بدون وجود یک برنامهٔ عملیاتی برای حرکت به جلو، ارایه شد.

نمایندگان امریکایی نوشته‌اند: «ما درک می‌کنیم که سلامت مردم در جامعه‌مان اولویت دارد ولی همزمان با کاهش ریسک کووید-۱۹ برای مردم، بایستی بتوانیم فعالیت‌ها را از سر بگیریم. برای این کار، همکاری اقتصادی و اجتماعی بین دو ملت اهمیت فراوانی دارد.»

آنها پیشنهاد کرده‌اند که یک زمانبندی همراه با برنامهٔ عملیاتی برای بررسی داده‌های سلامت عمومی، مشورت با متخصصین بهداشتی، و تعریف حوزه‌های هماهنگی بین دولت‌ها، ارایه شود.

در بخشی از نامه به جدا شدن خانواده‌ها به خاطر تمدید چندبارهٔ انسداد مرزی اشاره شده و آمده که چنین روندی قابل تحمل نیست و ارتباط اجتماعی مردم در دو سوی مرز را قطع کرده است.

در حال حاضر، آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این دو کشور، فاصله بسیار زیادی با هم دارد. امریکا با ۳,۰۰۹,۶۱۱ مبتلا و ۱۳۱,۵۹۴ متوفی در صدر آمار دنیا است حال آنکه کانادا فقط ۱۰۸,۰۳۲ مبتلا و ۸,۷۶۵ متوفی داشته است.

به بیان آماری، از هر یک میلیون کانادایی فقط ۲,۷۹۶ نفر مبتلا شده‌اند ولی از هر یک میلیون امریکایی، ۹,۰۵۱ نفر مبتلا شده‌اند.

Screen Shot 1399-04-25 at 11.54.18 AM.png

بعد از انتشار این نامه، جاستین ترودو به آن واکنشی داشت و گفت که شرایط مرزی در حال تحول است و نیازمند واکنش مداوم به آن هستیم. او همچنین خبر از گفتگو با همتایان امریکایی درباره گام‌های بعدی داد و افزود که همین هفته خبرهای بیشتری اعلام خواهد کرد.

ترودو سپس گریزی به برنامه دولت فدرال زد و گفت «تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات، برنامه ما ایمن نگه داشتن مردم کانادا و تلاش برای سرپا نگه داشتن اقتصاد مناطق مختلف است.»

در ماه مارس، کانادا و امریکا تمام مسافرت‌های غیرضروری از مرزشان را متوقف کردند ولی ارسال محموله‌ها و تجارت پیوسته ادامه یافته است زیرا نقش آن در ترمیم اقتصادی کانادا بسیار مهم است.

منبع: Daily Hive