Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های زیر نظر شهرداری ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری ادمونتون اعلام کرده که از ۱ آگوست استفاده از ماسک در ساختمان‌های زیرنظرش و شبکه حمل‌و‌نقل عمومی اجباری خواهد شد. این تصمیم به دنبال افزایش آمار مبتلایان کروناویروس در آلبرتا گرفته شده است.

افرادی که برای بازدید از ساختمان‌های متعلق به شهرداری، امکانات و تسهیلات رفاهی، و جاذبه‌های شهری می‌آیند باید ماسک داشته باشند.

مدیر موقت شهرداری آقای آدام لافلین می‌گوید: «اولویت ما در دوران پَندمی حفظ سلامت مردم است. برای این کار می‌بایستی ایمنی و بهداشت همه در هنگام دسترسی به ساختمان‌های زیر نظر شهرداری و حمل‌و‌نقل عمومی تامین شود.»

«در دوره‌ای هستیم که باید ظرفیت بیمارستان‌ها و پرسنل بهداشت و درمان آزاد بماند و همزمان راهی هم جز بازگشایی اقتصاد نداریم. بنابراین پوشیدن ماسک تنها گزینه ما است.»

اعضای شورای شهر ادمونتون در این تصمیم‌گیری به پژوهشی هم نگاه کرده‌اند که نشان می‌دهد دو-سوم مردم در صورت اجباری شدن ماسک، حاضر به رفت‌و‌آمد با شبکه حمل‌و‌نقل شهری‌‌اند.

البته در این قانونگذاری، عده‌ای هم مستثنی شده‌اند. از جمله کودکان زیر ۲ سال، افرادی با پیش‌زمینه‌های پزشکی و معلولیت، و افرادی که در حال ورزش هستند. همچنین موقع خوردن و آشامیدن هم اجباری به استفاده از ماسک نیست.

منبع: Daily Hive