Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

افزایش مبتلایان جدید کووید-۱۹ در آلبرتا، و عبور بهبودیافتگان از ۱۰,۰۰۰ نفر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ دوباره صعودی شده است.

بعد از ۸ روز که روند کاهشی دلگرم‌کننده‌ای را در آمار آلبرتا داشتیم، و تعداد بیماران درگیر با کروناویروس از ۱,۴۱۱ نفر در ۲۸ جولای به ۱,۱۱۳ نفر در ۵ آگوست تنزل یافت، حالا به نظر می‌رسد که دوباره احتمال روند افزایشی را داریم.

در ۲۴ ساعت اخیر مبتلایان به ۱,۱۲۵ نفر افزایش یافته‌اند و دولت آلبرتا می‌گوید هر چند فقط ۱۲ بیمار جدید داریم ولی در صورت ادامه‌دار شدن این روند، ممکن است مجبور به توقف روند بازگشایی استان شویم و همه تلاش‌ها بر باد بروند.

اکثر بیماران جدید در Central Zone هستند که در یک روز ۳۸ بیمار جدید در آن پیدا شد. آمار در خود کلگری ۲۴ نفر کاهش یافته و در ادمونتون هم فقط ۴ مورد جدید کشف شده است.

هر دوی این شهرهای بزرگ قوانین اجباری استفاده از ماسک را از ابتدای ماه اجرای کرده‌اند که دلیل آن مشاهده روند افزایش بیماران جدید در گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال بود، به خصوص در منطقه کلگری.

اما خبر خوب هم داریم. در گزارش استانی به تاریخ ۷ آگوست، تعداد بهبودیافتگان کرونا در آلبرتا از ۱۰,۰۰۰ نفر عبور کرده و مجموعا در کل این پَندمی ۱۰,۰۹۷ نفر از کووید-۱۹ جان سالم به در برده‌اند.

مثل همیشه، توصیه می‌شود که مردم آلبرتا تمام تمهیدات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند و در جامعه ماسک به صورت بگذارند و اگر حال‌شان خوب نبود هم در خانه بمانند. تنها سنگر فعلی ما در برابر کووید-۱۹، مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

منبع: Daily Hive