Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

توقیف محموله‌ی کوکائین به ارزش 875 هزار دلار در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات مرزی با همکاری پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا (RCMP) اعلام کردند که در ماه ژوئن یک محموله‌ی کوکائین به ارزش 875 هزار دلار را در یک کشتی تجاری شناسایی و توقیف کردند.

بر اساس گزارش سازمان خدمات مرزی کانادا (CBSA) و RCMP یک کشتی تجاری که در تاریخ 2 ژوئن به سواحل ویکتوریا رسیده بود، به محض ورود توسط افسران مرزی بازرسی شد. در بیانیه‌ای از CBSA آمده است:

“افسران CBSA یازده بسته‌ که به شکل دستی بسته‌بندی شده بودند را در موتورخانه‌ی کشتی شناسایی کردند. بررسی‌های میدانی محتوای بسته‌ها نشان داد که بسته‌ها حاوی ماده‌ای سفید مشکوک به کوکایین با وزن 16.84 کیلوگرم بوده و به همین دلیل توقیف شدند. ”

روز بعد در عملیات غواصی انجام شده به وسیله‌ی تیم غواصی RCMP که در خطوط آبی زیر کشتی به عمل آمد، شواهدی از اقدامات متقلبانه‌ی کشتی تجاری به دست آمد که سبب شکل‌گیری این فرضیه شد که کشتی حامل مواد مخدر بیشتری بود که پیش از رسیدن مقامات مربوطه به آب ریخته شدند.

افسران مربوطه می‌گویند هیچ گونه مواد مخدر دیگری در این عملیات کشف نشد.در بیانه‌ی مربوطه آمده است:

” کشتی مربوطه دارای پروانه‌ی قانونی بوده و مسیرهای آفریقای جنوبی، اروپا، جزایر کارائیب و آمریکا را پیش از رسیدن به سواحل بریتیش کلمبیا طی کرده بود.”

تیمی مجهز به برنامه‌ی کشتی‌رانی RCMP نیز در صحنه حاضر شد و مسئولیت بازرسی را به عهده گرفت. Bert Ferreira سرپرست تیم و افسر مسئول برنامه‌ی یکپارچگی مرزی RCMP در بریتیش کلمبیا عنوان کرد:

” RCMPو CBSA به طور پیوسته خود را با روش‌های نوین تطبیق داده تا انواع حقه‌ها و پنهان‌کاری‌های قاچاق‌چیان مواد مخدر را خنثی کنند. تمرین‌های عالی و برقراری ارتباط خوب سبب شده ما از نیروهای خبره‌ای بهره‌مند شویم که قادر به خنثی‌سازی فعالیت‌های گروه‌های تبه‌کاری هستند.”

شایان ذکر است که تا کنون در این رابطه نه کسی دستگیر شده و نه اتهامی علیه کسی طرح شده است.

منبع: Daily Hive