Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

پیازهای آمریکایی ۱۰۰ کانادایی دیگر را هم بیمار کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بهداشت عمومی کانادا از ابتلای ۱۰۰ بیمار جدید از سراسر کشور، در اثر مصرف پیاز آلوده خبر داد. پیازهای آلوده به ویروس سالمونلا که در کالیفرنیا پرورش داده می‌شوند عامل اصلی این بیماری شناخته شده‌اند.

خوش‌بختانه این محصول آلوده تا به حال هیچ‌گونه تلفات جانی در پی نداشته، اما موارد جدید ابتلا به این ویروس پیازی از روز جمعه تا به حال به ۳۳۹ بیمار در کانادا رسیده است. در حال حاضر نیز ۴۸ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

این ویروس مرتبط با جنسیت و سن افراد نمی‌باشد و عموما افرادی که بیمار شده‌اند بین ۳ تا ۱۰۰ سال سن دارند که بیشتر این موارد، در واقع ۵۴ درصد، در میان زنان مشاهده شده است.

به گفته آژانس بهداشت عمومی کانادا، تعداد موارد تایید شده‌ی بیماری سالمونلا نیوپورت Salmonella Newport در استان‌های زیر به این صورت است:

۷۸ نفر در بریتانیا کلمبیا

۲۰۸ نفر در آلبرتا

۱۹ نفر در ساسکاچوان

۱۹ نفر در مانیتوبا

۸ نفر در انتاریو

۶ نفر در کبک

۱ نفر در جزیره پرنس ادوارد

 

آژانس بهداشت و درمان کانادا در خبر جدید خود نوشت: “به‌هیچ‌وجه هیچ نوع پیاز قرمز، پیاز سفید، پیاز زرد ساده و پیاز زرد شیرین را مصرف نکرده و از خوردن یا خرید و فروش پیازهای شرکت بین‌المللی Thomson International Inc. of Bakersfield در شهر کالیفرنیای آمریکا، و یا نوع محصول تهیه شده از این نوع پیازها، خود‌داری کنید. این توصیه برای همه‌ی افراد در سراسر کانادا جدی است؛ از خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان و تولید‌کنندگان و موسسات خدمات غذایی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌نت‌ها گرفته تا بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان.”

اکثر افراد مبتلا شده، از خوردن پیاز قرمز در خانه و یا در غذای سفارش داده‌شده در رستوران‌ها و یا در مراکز مراقبتی گزارش داده‌اند. این گزارش‌ها عموما در اواسط ماه ژوئن تا اواخر ژوئیه ۲۰۲۰ گزارش شده‌اند.

علاوه بر این اقدامات، آژانس بهداشت و درمان کانادا یک سری فراخوان‌های هشدار دهنده برای این محصولات صادر کرده است. و در تاریخ ۳ آگوست نیز فراخوان عمومی منع مصرف این پیازها صادر شده بود.

علائم عفونت ویروس سالمونلا معمولا بین ۶ تا ۷۲ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض یکی از انواع این محصولات آلوده شروع می‌شود و می‌تواند شامل تب، لرز، اسهال، گرفتگی، استفراغ و حالت تهوع باشد.

به گفته مسئولان بهداشت، اکثر افرادی که در اثر این عفونت بیمار می‌شوند، معمولا طی چند روز کاملا بهبود می‌یابند، اگرچه این افراد تا چندین هفته می‌توانند عفونت پنهان داشته باشند.

نوزادان، کودکان، سالمندان و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند بیشتر در معرض خطر بیماری‌های جدی مرتبط با عفونت سالمونلا قرار دارند.

تشخیص اینکه آیا یک محصول مرتبط با پیاز، به این ویروس آلوده است یا خیر، کار بسیار دشواری است زیرا شما به سادگی نمی توانید ویروس Salmonella را ببینید یا بو و مزه کنید.

 

برای کاهش خطر ابتلا به سالمونلا، نکات زیر در مورد ایمنی مواد غذایی توسط مسئولان بهداشت عمومی ارائه شده است:

  • دستان خود را حداقل 20 ثانیه قبل و بعد از دست زدن به محصولات تازه، با صابون و آب گرم بشویید.
  • قسمت‌های تغییر رنگ داده شده و یا زدگی‌های محصولات را دور بریزید، زیرا باکتری‌های مضر می توانند در این مناطق با سرعت بیشتری رشد کنند.
  • محصولات تازه را زیر آب تازه و خنک و بهداشتی بشویید، حتی اگر قصد دارید آن‌ها را پوست بگیرید.
  • محصولات تازه خریداری شده را در سینک پر از آب خیس نکنید.
  • برای تمیز کردن محصولاتی که دارای پوست ضخیم هستند مانند خیار، پرتقال، خربزه، سیب‌زمینی و هویج از یک برس تمیز استفاده کنید.
  • از یک تخته برش جداگانه برای محصولات تازه و یک تخته‌ی جداگانه برای گوشت خام، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کنید.
  • میوه و سبزیجات خرد شده یا بریده شده را در یک بشقاب تمیز جداگانه قرار دهید.
  • از حوله‌های کاغذی یک‌بار مصرف برای پاک کردن سطوح آشپزخانه یا خشک کردن روزانه‌ی ظرف‌ها استفاده کنید.
  • قبل و بعد از ارائه‌ی غذا در سلف‌سرویس‌ها، میزها و ظروف‌های عمومی را خوب ضدعفونی کنید.

 

منبع: Dailyhive