Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

کاهش مبلغ اجاره‌بها در هشت ماه متوالی در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس اطلاعات به دست آمده از یک گزارش جدید، میانگین نرخ اجاره بها در بخش عظیمی از تورنتو در ماه جولای کاهش یافته و به این ترتیب کاهش میانگین اجاره‌بها به هشت ماه متوالی رسیده است.

بر اساس گزارش‌های گردآوری شده توسط TorontoRentals.com  و تیم مشاوره و تحقیق Bullpen  میانگین اجاره‌ی ماهانه در تورنتو به 2194 دلار رسیده که نسبت به سال گذشته %8.7 کاهش نشان می‌دهد.

toronto-rental

بیشترین میزان کاهش در مناطق ساحلی تورنتو مشاهده می‌شود که بر اساس این گزارش می‌تواند ناشی از کاهش علاقه به سکونت در مناطق شهری باشد که به دلیل دوره جدیدِ دورکاری در منزل اتفاق افتاده است.

Matt Danison، مدیر عامل Rentals.ca در این گزارش عنوان کرد:” با توجه به این که بخش عظیمی از نیروی کار هنوز در منزل مشغول به کار هستند، نیاز آنها به فضای بیشتر برای دفتر کار خانگی شان ضروری تر از نیاز به حضور در مناطق شهری است.”

به طور متوسط صاحب‌خانه‌ها در جولای 2020 در مقایسه با جولای 2019 نرخ اجاره‌ی آپارتمان‌ها را 260 دلار کاهش دادند. امّا بر اساس گزارش ارائه شده این کاهش‌ها در نرخ خرید و فروش منازل مسکونی تغییری ایجاد نکرد و فروشندگان هنوز بر موضع خود پابرجا هستند.

Ben Myers، رئیس تیم مشاوره و تحقیق Bullpen معتقد است این کاهش قیمت‌ها چشم‌اندازی کوتاه مدت را منعکس می‌کند و حاکی از آن است که در بازه‌ای خاص، نیروی کار به زندگی در منازل بزرگتر، با هزینه‌ی کمتر و شاید خارج از مناطق شهری مشتاق‌ترند. وی افزود:

” ثبات بازار خرید ملک در تورنتو منعکس کننده طرز فکر بلندمدت خریداران است که انتظار دارند تورنتو پس از سپری شدن دوران پاندمی به وضعیت نرمال و سابق خود بازگردد.”

منبع:Daily Hive