Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

دکتر هینشاو نگرانی‌های ناشی از بازگشایی مدارس در پاندمی را برطرف کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 آلبرتا همچنان روزانه با بیش از 100 مورد جدید کروناویروس مواجه است در حالی که طرح بازگشت بچه ها به مدرسه به زودی به مرحله اجرایی میرسد.

دکتر دینا هینشاو در کنفرانس خبری گفت در روز پنج‌شنبه 108 مورد جدید کشف شد که نسبت به آمار 127تایی روز چهارشنبه تا حدودی کاهش یافتند. همچنین دو مورد مرگ جدید را اعلام کرد که با درنظر گرفتن این دو مورد، تعداد کل جان باختگان کروناویروس در آلبرتا به 237 مورد رسید.

او گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در هفته آینده، طبیعی است که نگرانی های ناشی از این پاندمی هم به نگرانی های معمول شروع مدارس اضافه شود.

هینشاو به والدین و بچه‌ها توصیه کرد راهنمای منابع آموزشی را بخوانند تا از نگرانی هایشان کاسته شود. در این منابع آگاهی‌بخش خلاصه‌ای از شواهد علمی دیگر سیستم های آموزشی سراسر دنیا جمع آوری شده و یک نقشه راه برای مدارس ارائه شده که در صورت مشاهده کروناویروس در محیط مدرسه چکار باید بکنند.

هر کسی که علائم ابتلا به ویروس را دارد نباید به مدرسه برود و کسانی که در مدرسه علائم نشان میدهند باید فورا قرنطینه شوند و در اسرع وقت به خانه فرستاده شوند. اگر آزمایش ابتلای دانش آموزی مثبت اعلام شود، کارکنان سازمان بهداشت به افرادی که با او در ارتباط بودند اطلاع خواهند داد و وضعیت آنها را پیگیری خواهند کرد.

در این موارد فقط نزدیکان درجه یک دانش آموزان باید خودشان را قرنطینه کنند که سازمان بهداشت آلبرتا اعلام کرد در موارد زیر قرنطینه ضروری است: اگر بیش از 15 دقیقه بدون تجهیزات مراقبتی با آنها در یک اتاق بودید و کسانی که او را بغل کردند، بوسیدند یا با او نوشیدنی خوردند.

اگر در مدرسه در یک دوره زمانی 14 روزه بیش از دو مورد مبتلا اعلام شد، شیوع پاندمی در مدرسه اعلام خواهد شد. در این اسناد مشخص نشده که چه موقع ممکن است مدرسه را به دلیل شیوع کروناویروس تعطیل کنند چون دکتر هینشاو خواسته که هر مورد شیوع به طور جداگانه بررسی شود.

او گفت: بهتر است اینطور به موضوع نگاه کنیم که یک رویداد اجتماعی خارج از مدرسه اتفاق افتاده است. شیوع ویروس در مدرسه متذکر این نکته است که احتیاط و مراقبت را بیشتر کنیم نه لزوما به این معناست که محیط مدرسه ناامن است و باید تعطیل شود. سازمان بهداشت آلبرتا با وسواس خاصی وضعیت مدارس را بررسی خواهد کرد اما  پیشاپیش به دنبال تعیین عوامل تعیین کننده تعطیلی مدارس نیستیم.

منبع: Daily Hive