Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

سرزمین بوفالوها Elk Island

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این پارک استثنایی تنها 35 کیلومتر با شهر ادمونتون فاصله داشته و زیستگاه حیوانات ارزشمندی چون بوفالو، آهو و بیش از 250 گونه پرنده است.

نبود آلودگی نوری در اطراف پارک باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آسمان شب و رویدادهای نجومی را تماشا کنند. در طول روز نیز قایق‌سواری، کوهنوردی، پیک‌نیک در کنار اعضای خانواده و تماشای حیات‌وحش تفریحات اصلی پارک را تشکیل می‌دهند. Elk Island بهشت عکاسان حیات‌وحش و نجوم نیز محسوب می‌شود، پس دوربین خود را فراموش نکنید!

Elk Island کجاست؟

شهر ادمونتون تنها یک ساعت رانندگی با پارک فاصله دارد. هرچند بازدید از Elk Island در تمام طول سال میسر است اما بهترین زمان برای دیدن بوفالوها ماه‌های جولای تا آگوست می‌باشد. به خاطر داشته باشید این حیوانات با وجود داشتن ظاهری آرام کاملا وحشی بوده و در صورت بی‌احتیاطی بسیار خطرناک و پیشبینی‌ناپذیر می‌شوند.

در این‌جا نکاتی مهم برای محافظت از خود در برابر بوفالو وجود دارد.

چطور خود را به Elk Island برسانیم؟

پارک در 35 کیلومتری شرق ادمونتون و در Range Road 2013, Fort Saskatchewan قرار دارد. ساکنین کلگری باید ابتدا به ادمونتون رسیده و سپس از طریق بزرگراه Yellowhead یا بزرگراه 16 که از دو سمت پارک عبور می‌کنند به Elk Island بروند. ساکنین ادمونتون نیز سفری کوتاه به سمت شرق در پیش دارند.

ورودی اصلی پارک ملی Elk Island در جنوب پارک و حدودا 48 کیلومتری مرکز شهر ادمونتون قرار دارد. برای رسیدن به این دروازه باید بزرگراه 16 را به سمت شرق بپیمایید.

دیدنی‌های Elk Island

Elk island ازجمله نقاط Dark Sky Preserve محسوب می‌شود و در صورت داشتن برنامه‌‌ریزی مناسب می‌توانید از تماشای رویدادهای نجومی چون شفق‌های قطبی و بارش‌های شهابی لذت ببرید.

امکان استفاده از اقامتگاه‌های پیکنیک پارک در تمام ایام سال وجود دارد. این محل‌ها به صورت first-come-first-serve در اختیار مسافرین قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را در بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی مهم مانند تفرجگاه Astotin Lake ، منطقه Beaver Bay و تفرجگاه Tawayik Lake پیدا کنید.

دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی و پوشیده از درخت دیگر تفریح مهیج Elk Island است. صدای آواز پرندگان گوناگون، حضور بوفالوها، درختان صنوبر زیبا، درختچه‌های فندق و بوته‌های رز وحشی لذت پیمایش را دوچندان می‌کنند. البته باید به تابلوهای راهنمای نصب شده توجه کنید زیرا در برخی نقاط quicksand وجود دارد.

در اینجا می‌توانید لیست مسیرهای پیاده‌روی پارک را ببینید.

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

منبع: Daily Hive