Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Peyto Lake یک سورپرایز فیروزه‌ای

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کرونا کماکان تهدیدی خطرناک در جهان محسوب می‌شود. اما نمی‌توان زندگی را متوقف کرد. این روزها درحالی‌که بیشتر مناطق دیدنی آلبرتا بر روی گردش‌گران بازگشایی شده‌اند، پیشنهاد می‌شود که با برنامه‌ریزی قبلی و رعایت محدودیت‌های محلی و اقدامات بهداشت عمومی، به بازدید از جاذبه‌های مختلف بپردازید و از مناطقی که ممکن است خیلی شلوغ باشند صرف‌نظر کنید.

اگر فکر می‌کنید رنگ آبی را کاملا می شناسید و انواع مختلف آن را در دنیا دیده‌اید، پیشنهاد می کنیم به دریاچه‌ی Peyto Lake سری بزنید تا با متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین آبی دنیا روبه‌رو شوید!

حتما دریاچه‌ی Peyto Lake را در اینستاگرام دیده‌اید؛ زیرا یکی از پربازدید‌ترین و چشم‌گیر‌ترین صحنه‌های عکاسی جهان، در پس‌زمینه‌ی این دریاچه قرار دارد. دریاچه‌ای که در بیش از ۷۰۰۰۰ پست اینستاگرامی تگ شده است، و فهمیدن دلیل این شهرت چندان هم سخت نیست.

دریاچه‌ی Peyto Lake به رنگ فیروزه‌ای روشن خود مشهور است. رنگی که درخشندگی و زیبایی آن به هیچ کدام از فیلترهای رویایی اینستاگرام نیازی ندارد.

دریاچه و یخچال‌های Peyto Glacier برای یادبود Bill Peyto که یک راهنما و لیدر مشهور کوهستان در Banff بود، به این نام، نامگذاری شده‌اند.

برای امنیت خود، لطفا قبل از شروع ماجراجویی بعدی، از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کنید. اطلاعات مربوط به نحوه تدارک سفر و ایمن ماندن در هنگام پیاده‌روی در این لینک و این لینک قابل دسترس است. همچنین راهنمای کلی بازدیدکنندگان پارک‌های کانادا در اینجا موجود است. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ردپایی از خود به‌جا نگذارید، وسایلی که آماده کرده‌اید را همراه خود داشته باشید، در مسیرهای مشخص شده راه بروید و از غذا دادن به حیوانات وحشی خودداری کنید. علاوه بر این لطفا توجه داشته باشید که عکس سلفی گرفتن در شرایط خطرناک می‌تواند غیرمسئولانه و حتی مرگ‌آور باشد!

دریاچه‌ی Peyto Lake کجاست؟

دریاچه‌ی Peyto Lake در پارک ملی Banff واقع شده است و دقیقا در امتداد Icefields Parkway و در حدود ۴۵ کیلومتری شمال دریاچه‌ی Louise قرار دارد.

https://www.instagram.com/p/B0wDhloCEDS/?utm_source=ig_embed

چطور به دریاچه‌ی Peyto Lake برویم؟

با حدود دو ساعت و نیم رانندگی از سمت کلگری می‌توانید به آبی‌ترین دریاچه‌ی کانادا برسید. تنها کاری که باید انجام دهید رانندگی در بزرگراه Trans-Canada Highway است. آنقدر در این بزرگراه برانید تا بلاخره به Improvement District شماره ۹ برسید و پس از آن از خروجی Alberta 93 خارج شوید. بعد از حدود یک ساعت و نیم رانندگی وارد AB-93 N می‌شوید و مدتی بعد به دریاچه‌ی Peyto Lake خواهید رسید.

بازدیدکنندگانی که از Edmonton حرکت می‌کنند نیز باید ۴ ساعت و نیم رانندگی کنند تا به دریاچه‌ی Peyto Lake برسند. کافی‌ست به سمت جنوب رفته و وارد بزرگراه Red Deer شوند و سپس Highway 11 را طی کنند تا به Icefields Parkway برسند.

https://www.instagram.com/p/B0eBPpuJDHj/?utm_source=ig_embed

در دریاچه‌ی Peyto Lake چه چیزی منتظر ماست؟

برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی خود از بهترین زاویه‌ی دریاچه‌ی Peyto Lake کافی است حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشید تا به منظره‌ی خیره‌کننده‌ی آبی‌ترین دریاچه‌ی کانادا برسید

اگر می خواهید از ازدحام جمعیت عکاسان این منطقه، که بدون شک از زیبایی عکس‌های شما می‌کاهند دور شوید، می‌توانید با کمی پیاده روی به سمت بالای دریاچه به جایی برسید که افراد کمتری جرات رسیدن به آنجا را خواهند داشت و مسلما منظره‌ی بکری روبه‌روی خود خواهید یافت.

اما همیشه بدانید که هر منظره‌ای از هر زاویه‌ای از این آبی ناب جاری در دریاچه‌ی Peyto Lake را که انتخاب کنید، به شکل خارق‌العاده‌ای دیدنی خواهد بود!

نمای دریاچه‌ی Peyto Lake نه تنها یک منظره تابستانی زیبا است، بلکه زمستان هم می‌تواند از ناب‌ترین صحنه‌های طبیعت باشد؛ منظره ای که نمای آبی کریستالی دریاچه‌ی Peyto Lake بر بوم شگفت انگیز سفید و برفی ایجاد می‌کند.

https://www.instagram.com/p/B0tw0XpBP95/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/By-3iojgwLf/?utm_source=ig_embed

 

دیدنی‌های آلبرتای باشکوه را می‌توانید در مطالب پیکوبینو دنبال کنید:

آلبرتای باشکوه: صعودی آسان در Tunnel Mountain

آلبرتای باشکوه: تماشای صورت‌های فلکی در پارک جَسپِر

آلبرتای باشکوه: آب‌های تماشایی Cameron Falls

آلبرتای باشکوه: تابستان در پارک سنگ‌نوشته Writing-on-Stone

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Carnarvon Lake گنجینه‌ای پنهان

آلبرتای باشکوه: عاشق آبشار‌های Lundbreck Falls می‌شوید

 

منبع: Dailyhive