Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

آلبرتا این آخر هفته را با ۴۰۰ مبتلای جدید کرونا سپری می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

۴۲۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عرض ۳ روز آخر هفته در آلبرتا شناسایی شد. این در حالی‌ست که روز یکشنبه پنجمین روز متوالی بوده است که این استان بیش از ۱۰۰ مورد جدید در روز گزارش کرده است.

روز شنبه بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا مشاهده شد؛ ۱۸۴ مورد ابتلا به کرونا ویروس در یک روز. جمعه ۱۳۳ مورد جدید و یکشنبه نیز ۱۰۹ مورد جدید مشاهده شده است.

دکتر Deena Hinshaw رئیس ارشد هیئت پزشکی آلبرتا در یک جلسه‌ی توجیهی رسانه‌ای گفت: “تعداد مبتلاهای ما طی سه روز گذشته نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.” وی اضافه کرد: “بررسی‌های لازم برای برداشتن احتمالی قدم‌های اضطراری و اقدامات محافظتی جانبی به طور دقیق انجام خواهد شد.”

آخر این هفته دو نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و آمار قربانیان کووید ۱۹ در استان به ۲۳۹ نفر افزایش یافت. هر دو این قربانیان جدید کرونا از افراد مسن بودند، دو پیرمرد یکی ۸۰ ساله از Edmonton و دیگری ۹۰ ساله از شمال آلبرتا.

این موارد اخیر ابتلا به کرونا، آمار مبتلایان شناسایی شده‌ی استان آلبرتا را به عدد ۱۳۷۰ می‌رساند که بالاترین میزان خود در چند روز گذشته است.

دکتر Hinshaw علاوه‌بر این، در این آخر هفته راهنمایی‌هایی در مورد بازگشت دانش آموزان به مدرسه، در قالب یک دستور رسمی بهداشت عمومی ارائه داده است. بر اساس این دستورالعمل، همه‌ی دانش‌آموزان کلاس ۴ تا پایه ۱۲ باید ماسک صورت را در تمام طول مدتی که کلاس درس نشسته‌اند، بر صورت خود داشته باشند.

دکتر Deena Hinshaw گفت: در تمام کلاس‌ها‌، میز‌های دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای تنظیم شوند که حداکثر فاصله بین آن‌ها وجود داشته باشد؛ این فاصله در حالت ایده‌آل دو متر است. این قانون به این معنی است که دانش‌آموزان در حالی که فاصله‌‌ی مناسب را با همسالان خود حفظ می‌کنند می‌توانند استراحتی در پوشیدن ماسک داشته باشند.

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در استان آلبرتا را می‌توانید از لینک‌های زیر در پیکوبینو دنبال کنید:

افزایش مبتلایان جدید کووید-۱۹ در آلبرتا، و عبور بهبودیافتگان از ۱۰,۰۰۰ نفر

ادمونتون همچنان پیشتاز مبتلایان به کروناویروس در آلبرتا

مبتلایان به کروناویروس در آلبرتا به تفکیک سن

تعداد موارد بهبودی کروناویروس در آلبرتا به میزان کمی از موارد جدید ابتلا پیشی گرفت

تعداد موارد فعال کروناویروس در تمام مناطق آلبرتا رو به کاهش است

 

منبع: Dailyhive