Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

منظره‌ی وحشتناک آتش‌سوز‌ی‌های کالیفرنیا از فضا (ویدئو)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همچنان که نیروهای آتش‌نشانی در حال فرونشاندن 12 مورد آتش‌سوزی هستند، تا کنون بیش از 1.4 میلیون هکتار از اراضی کالیفرنیا به آتش کشیده شده‌اند. ویرانی به بار آمده در این ایالت فراتر از حد تصور است، امّا وقتی از آن بالا دیده می‌شود، ترسناک‌تر به نظر میرسد.

این آتش‌سوزی‌ها به حدی گسترش یافته و وسیع شدند که دود و گرمای ناشی از آنها را می‌توان به کمک ماهواره‌هایی که به دور زمین می‌گردند ثبت کرد.

در 21 آگوست توییتی از اداره‌ی آب‌وهوایی و اقیانوسیِ آمریکا از آتش‌سوزی‌هایی در این ایالت خبر داد، از جمله این آتش‌سوزی‌ها می‌توان به آتش‌سوزیِ پیچیده‌ی LNU اشاره کرد که بیش از 335 مایل مربع، معادل 867 کیلومتر مربع از اراضی این ایالت را در طی سه روز به کام آتش کشاند.

در همین روز شرکت تحقیقات جوی (CIRA)، تصاویر ماهواره‌ایِ تکان دهنده و با کیفیتی از آتش‌سوزی‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. در این ویوئو وسعت شگفت‌آور شعله‌های آتش در بخشهای شمالی این ایالت به وضوح به تصویر کشیده شده است.

حالا دوام این آتش‌سوزی‌ها به یک سال رسیده، آتش‌سوزی‌هایی که با بی‌رحمی تمام استرالیا را به کام خود کشیدند ودر سیبری نیز نه تنها ویرانی به بار آورده و به سختی مهار شدند که در مناطق سرد این ناحیه، بالاترین درجه حرارت هوا را به ثبت رساندند. یکی از محققین CIRA نیز سه تصویر از سه موقعیت از این منطقه در حین آتش‌سوزی منتشر کرد.

هفته‌ی گذشته Gavin Newsom  فرماندار کالیفرنیا برای درخواست کمک جهت مهار این آتش‌سوزی‌ها به کانادا و استرالیا سفر کرد. 

به گزارش اداره‌ی آتش‌نشانی کالیفرنیا، بیش 15,800 آتش‌نشان همه روزه در کنار مبارزه با آتش‌سوزی‌های اورژانس شهری، در حال تلاش برای محدود کردن این دو جین آتش‌سوزی و رگبارهای پیچیده‌اند.

از روز شنبه 15 آگوست که این صاعقه‌ها آغاز شدند تا به امروز بیش از 14,000 صاعقه به ثبت رسیده است. در طی این مدت، بیش از 800 آتش‌سوزی جدید به ثبت رسیده است که سبب 7 مورد مرگ و تخریب بیش از 2,200 ساختمان شده است.

منبع: Daily Hive