Tuesday, April 23, 2024
11 C
Calgary

جریمه هزار دلاری مسافران هوایی به دلیل امتناع از پوشیدن ماسک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخستین جریمه‌ها برای عدم رعایت الزامات پوشیدن ماسک در هواپیما توسط Transport Canada اعمال شد.

طبق یک بیانیه، آژانس مذکور اولین جریمه پولی در کانادا را برای شکستن قانون “پوشیدن الزامی ماسک در هواپیما به دلیل شیوع کووید19” برای دو مسافر در دو پرواز جداگانه صادر کرد. Transport Canada در این بیانیه گفت: دو مسافر به دلیل مقاومت در مقابل توصیه مهماندار برای پوشیدن ماسک، هر کدام 1,000 دلار جریمه شدند.

اینطور که گزارش شده، اولین بار در پرواز کلگری به واترلو در تاریخ 14 ژوئن نپوشیدن ماسک منجر به آلوده شدن پرواز و مسافران شد و دومین حادثه در تاریخ 7 جولای در پرواز WestJet از ونکوور به کلگری رخ داد.

در ادامه بیاینه آمده است: در هر دو پرواز، اشخاص چندین بار در مقابل  توصیه مهماندارها به پوشیدن ماسک مقاومت کردند. طبق قانون موقت دولت، مسافران باید با هر گونه دستورالعملی در مورد پوشیدن ماسک  که از سوی مسئولین و خدمه پرواز اعلام میشود با احترام موافقت کنند.

همچنین همه مسافران باید قبل از سوار شدن به هواپیما یک ماسک همراه خود داشته باشند و آن را در تمام مراحل پرواز بپوشند: هنگام سوارشدن، حین پرواز، از لحظه باز شدن درب هواپیما تا زمانی که از آن خارج شوند و وارد فضای فرودگاه شوند.

مسافران تنها در موقعیت‌های ‌خاص از پوشیدن ماسک معاف هستند: خوردن، آشامیدن و مصرف دارو

این سیاست در ماه آپریل اعمال شد تا به مردم اجازه بدهد در دوره پاندمی با امنیت خاطر مسافرت کنند. اگرچه دولت اعلام کرد که اعمال این قانون به معنای تشویق شهروندان به مسافرت نیست بلکه صرفا برای تأمین امنیت سفرهای ضروری است. وزیر حمل و نقل، Marc Garneau گفت: “شهروندان کانادایی همچنان باید محتاطانه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت امکان در خانه بمانند و از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند.”

“با این حال اگر مجبور به مسافرت هستید، پوشیدن ماسک مهم‌ترین اقدام بهداشتی است که برای احترام به اطرافیان‌تان می‌توانید انجام دهید. خصوصا در مواردی که رعایت فاصله فیزیکی کمی دشوار است.”

جریمه‌های مذکور در پی افزایش نارضایتی کانادایی‌ها از سفرهای هوایی تصویب شد، چرا که آژانس حمل و نقل کانادا (CTA) به Daily Hive گفت از زمان شروع پاندمی هزاران شکایت در مورد خطوط هوایی دریافت کردند.

CTA در ادامه گفت: از اواسط ماه مارچ تا 26 آگوست، آنها بیش از 8 هزار شکایت دریافت کردند و در حالی که دلیل واضحی بیان نکردند، مدعی شدند اکثر این شکایت‌ها مربوط به دوره پاندمی است.

منبع: Daily Hive