Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

مبتلایان کووید-۱۹ در ایالات متحده دیگر ملزم به ایزوله ۱۰ روزه نخواهند بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) پس از بروزرسانی دستورالعمل‌های خود در تاریخ ۲۷ دسامبر اعلام کرد مبتلایان کووید-۱۹ تنها کافی است پنج روز خود را ایزوله کنند.

دستورالعمل قبلی ایزوله ۱۰ روز بوده است.

این مرکز در بیانیه خود اعلام کرده است: «CDC پس از بررسی اطلاعات مرتبط با سویه امیکرون کووید-۱۹ توصیه می‌کند افراد در صورت عدم مشاهده علائم، زمان ایزوله‌سازی خود را از ۱۰ روز به ۵ روز کاهش دهند و در صورت حضور افراد دیگر در محیط ۵ روز باقی‌مانده را از ماسک استفاده کنند.»

«مطالعات نشان می‌دهد بیشترین انتقال SARS-CoV-2 در دوره‌ اول بیماری رخ می‌دهد، یعنی در روز اول تا دوم قبل از شروع علائم بیماری و روز دوم تا سوم پس از مشاهده علائم.»

در ادامه این بیانیه آمده است افرادی که جواب آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت است باید خود را به مدت پنج روز ایزوله کنند و اگر در زمان مشخص علائم بیماری را مشاهده نکنند، می‌توانند پنج روز بعد از ایزوله خارج شوند و برای کاهش خطر ابتلای سایرین از ماسک استفاده کنند.

براساس گفته‌های دکتر راشل ولنسکی از CDC سویه امیکرون با سرعت زیادی در حال انتشار است و به راحتی می‌تواند بر روی تمامی اعضای جامعه آمریکا تأثیر بگذارد. توصیه‌های اخیر CDC تضمین می‌کند که مردم می‌توانند با خیال آسوده به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزوده است: «بهترین گزینه پیش‌روی ما پیشگیری است: واکسینه شوید، واکسن تقویت کننده را دریافت کنید، در مکان‌های عمومی سرپوشیده که امکان شیوع بالا وجود دارد از ماسک استفاده کنید و پیش از حضور در جمع‌های دوستانه و خانوادگی آزمایش کووید-۱۹ را انجام دهید.»

با این وجود در کانادا افراد باید پس از مشاهده علائم بیماری و یا پس از دریافت نتیجه مثبت آزمایش کووید-۱۹، خود را به مدت ۱۰ روز ایزوله کنند.

به گفته دولت فدرال، افراد نباید محیط ایزوله خود را ترک کنند و این قانون شامل خانه‌های شخصی، خانه‌های اشتراکی و مکان‌های جایگزینی که توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا و یا مراقبت‌های بهداشتی مشخص کرده‌اند می‌شود. این افراد باید:

  • در صورت امکان از تعامل حضوری با دیگران مانند اعضای خانواده خود دوری کنند.
  • از ایزوله خارج نشوند مگر اینکه به مراقبت‌های بهداشتی نیاز داشته باشند. در این صورت باید از ماسک N95 مخصوص کرونا یا ماسک‌های دیگر استفاده کنند.
  • به مدرسه، محل کار و دیگر مکان‌های عمومی نروند.
  • در صورت امکان برای دستیابی به مراقبت‌های بهداشتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

 

 

منبع: Dailyhive