Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها خشک بودن پوشش گیاهی و وزش شدید بادهای خشک رکوردهای حریق در کالیفرنیا جابجا می‌کنند. تاکنون بیش از 1،059،308 هکتار از اراضی ایالت خاکستر شده که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود (پیش از این سال 2018 با حدود یک میلیون هکتار رکورددار بود). این درحالیست که فصل آتشسوزی در نواحی شمالی و جنوبی کالیفرنیا تا ماه اکتبر و دسامبر ادامه دارد.

همزمان با تعطیلات Labor Day ورود موج گرما ه سبب گسترش آتشسوزی‌ها شده و بیش از 14،000 آتش‌نشان در نقاط مختلف ایالت با آتش می‌جنگند. هم‌اکنون تمام جنگل‌های ملی در جنوب ایالت بسته هستند.

رندی مور جنگلبان Forest Service در Pacific Southwest Region با اعلام خبر تعطیلی جنگل‌های ملی و اردوگاه‌ها گفت: وضعیت آتشسوزی‌ در کالیفرنیا بسیار خطرناک است و احتمال وقوع آتشسوزی‌های بیشتر بالاست. بدتر شدن شرایط آب‌هوایی نیز کار را سخت‌تر کرده و منابع کافی برای مبارزه با آتش در تمام مناطق وجود ندارد.

روز شنبه دو هلیکوپتر گارد ملی 214 نفر را از میان شعله‌های آتش در نزدیک اردوگاه Mammoth Pool Reservoir نجات دادند. دو نفر در این حادثه بشدت مجروح و 12 نفر نیز در بیمارستان بستری شدند. نیروهای امدادی به دلیل غلظت دود در این عملیات از دوربین‌های دید در شب استفاده کردند!

همین روز یک حریق دیگر نیز در سن برنادیونو شعله‌ور گشت. مراسم آتشبازی در جشن تعیین جنسیت فرزند زوجی جوان علت حریق گزارش شده است.

دوشنبه نیز با زبانه گرفتن آتش اخطار تخلیه برای نواحی کوهستانی بیشتری ازجمله جنگل ملی Sierra در مرکز کالیفرنیا صادر گردید که موجب ترافیک در جاده‌ها سنگین شد. آتش در این منطقه با پیشروی روزانه 24 کیلومتر حدود 145 کیلومتر مربع را خاکستر کرد.

با وجود تلاش آتش‌نشان‌ها در مسیرهای پرشیب و کوهستانی حدود 30 خانه در Big Creek سوخت و نیمی از شهر را نابود کرد.

در نواحی جنوبی نیز آتش‌نشان‌ها‌ با چندین حریق درگیر بودند. آتشسوزی گسترده موجب انسداد جاده‌های جنگل ملی Angeles و تخلیه Mount Wilson Observatory شده بود که در نهایت مهار شد.

از طرفی وضعیت خطوط انتقال نیرو و مصرف بالای انرژی به چالشی جدی برای مقامات کالیفرنیا تبدیل شده است. گرمای بی‌سابقه هوا افزایش شدید مصرف برق را در پی داشته و آتشسوزی‌ها نیز به خطوط انتقال نیرو آسیب‌هایی وارد کرده‌اند. اخیرا مسئولان California Independent System Operator که مدیریت شبکه برق ایالت را بر عهده دارند به شهروندان هشدار داده‌اند که در صورت ادامه روند فعلی مصرف شاهد قطعی‌های بیشتری خواهیم بود.

شرکت Pacific Gas & Electric نیز خود را برای قطع انرژی 158،000 مشتری در 21 منطقه شمال کالیفرنیا آماده می‌کند. این تصمیم برای آن گرفته شده تا از جرقه احتمالی خطوط انتقال و آغاز آتشسوزی‌های گسترده‌تر جلوگیری شود.

از تاریخ 15 آگوست 900 آتش‌سوزی در کالیفرنیا ثبت شده که در نتیجه آن‌ها هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند. اولین حریق گسترده و دامنه‌دار امسال در اواسط ماه آگوست و به دلیل برخورد هزاران صاعقه با مراتع و جنگل‌های ایالت بوقوع پیوست.

منبع: Global News