Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

بعد از امتناع یک خانواده‌ برای استفاده از ماسک برای فرزند 19ماهه، WestJet پرواز را کنسل کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت WestJet روز سه‌شنبه پس از این که یک خانواده در مقابل درخواست استفاده از ماسک برای فرزند 19 ماهه‌شان مقاومت کردند و این کار را انجام ندادند، پرواز کلگری به تورونتو را کنسل کرد.

این مسافر، Safwan Choudhry، می‌گوید کارکنان خط هوایی WestJet دختر 19 ماهه او را مجبور به پوشیدن ماسک کردند در حالی که شرکت حمل و نقل کانادا اعلام کرد کودکان زیر دو سال نباید ماسک بپوشند.

این مسافر معترض در یک مجموعه توییت گفت این طرز برخورد، وحشتناک‌ترین و غیرانسانی‌ترین رفتار بود. و ادعا کرد دختر سه ساله‌اش قبل از پرواز ماسک پوشید اما دختر 19ماهه‌اش هیستریک بود و او برای پوشاندن ماسک به صورتش تلاش کرد ولی موفق نشد.

او گفت: یکی از خدمه پرواز از آنها خواست که فرزندشان ماسک بپوشد و تهدید به مداخله نیروهای امنیتی کرد. خانواده من امروز  وحشتناک‌ترین و غیرانسانی‌ترین رفتار را در هواپیمای  @WestJet  تحمل کرد. همسرم تهدید شد که اگر دخترهای سه ساله و 19 ماهه ماسک نپوشند، بازداشت و خشونت در انتظارش خواهد بود.

pic.twitter.com/MHnaTnKgCU

Safwan Choudhry (@SafwanChoudhry) September 9, 2020

Choudhry  میگوید این طرز برخورد، برخی مسافران را برانگیخت تا برچسب نژادپرستی و اسلام هراسی به خانواده‌اش بزنند اما از سویی دیگر اکثر مسافران به طرزی باورنکردنی از آنها حمایت کردند.

او گفت: ما از مسافرانی که مجبور شدند هر گونه رفتار نامناسب و خشونت‌آمیزی را تحمل کنند صمیمانه سپاسگذاریم و خوشحالیم که اکثر مسافران آن پرواز به مقصد رسیدند. تعداد زیادی از مسافران آن پرواز همان روز به ما پیام دادند و به ما دلگرمی دادند.

شرکت WestJet در بیانیه‌ای برای Daily Hive  نوشت: ما از از تمام مهمانان پرواز 652 بابت کنسل این پرواز عذرخواهی میکنیم. این شرکت هواپیمایی گفت:

“در این مورد، به دلیل عدم موافقت والدین برای ماسک گذاشتن روی صورت فرزند بزرگتر که بالای دو سال بود، خدمه پرواز قانون اجباری ماسک برای بزرگسالان و الزام ما به پیروی از قانون را به آنها اعلام کردند. خدمه پرواز در پی عدم موافقت آن خانواده با قانون موقت شرکت حمل و نقل کانادا و در نتیجه مقاومت در مقابل پیاده شدن از هواپیما، از نیروهای امنیتی درخواست کمک کردند.”

WestJet گفت: وضعیت حاصل از شرایط موجود باعث شد خدمه پرواز برای انجام وظایف‌شان دچار تنش روحی شوند و به همین دلیل پرواز کنسل شد. این شرکت اعلام کرد که خانواده مذکور  چندین بار با درخواست خدمه برای پوشیدن ماسک موافقت نکردند و تاکید کرد که خدمه ما الزامی به پوشیدن ماسک برای نوزاد نداشتند.

در پایان بیانیه آمده است: “شرکت هواپیمایی ما متعهد به ارائه بالاترین سطح ایمنی و همچنین ملزم به رعایت و حمایت همه جانبه از استانداردها و قوانین شرکت حمل و نقل کانادا است. خدمه پرواز ما و تیم‌های فرودگاه طی 19,400 پرواز که 725,000 مسافر داشتیم، به ما کمک کردند در این شرایط سخت و چالش برانگیز بتوانیم ایمنی و سلامت پرواز را به بهترین شکل تامین کنیم.”

شرکت WestJet مدعی شد که سیاست اجباری شدن ماسک را از اول سپتامبر اجرایی کرد.

منبع: Daily Hive