Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای کانادا برای پاییز و زمستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روزهای پایانی تابستان به سرعت در حال سپری شدن هستند و برف و سرما در چند قدمی کاناداست. طبق گزارش The Weather Network از همین حالا در بخش‌هایی از کشور هوای ماه اکتبر را داریم و پیشبینی می‌شود در ماه‌های آتی برخی نقاط درگیر یخبندان‌های شدید شوند.

بگفته دکتر داگ گیلهام کارشناس هواشناسی اکثر مناطق کانادا در ماه‌های اکتبر و نوامبر پیش‌رو هوای پاییزی را تجربه می‌کنند و زمستان با کمی تاخیر از راه خواهد رسید.

او افزود: امسال شرایط آب‌وهوایی با سال‌های گذشته فرق می‌کند. پارسال چند طوفان برفی تاریخی و دوره‌های طولانی‌مدت‌ زمستان را در پاییز شاهد بودیم که دیگر خبری از آن‌ها نخواهد بود. ساکنین اکثر نواحی کشور اواسط پاییز دماهای بالاتر از نرمال را تجربه می‌کنند، با اینحال در بخش‌هایی از شمال بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا دماهای به زیر نرمال نیز می‌رسد.

Fall Temperature Map (CNW Group/The Weather Network)
بریتیش‌کلمبیا

طبق پیشبینی‌های TWN در ماه‌های اکتبر و نوامبر که معمولا هوای سرد و بارانی به بریتیش‌کلمبیا می‌رسد، بارش‌ باران بالاتر از نرمال خواهد بود. این گزارش افزایش روزهای بارانی را برای استان متصور نیست اما اعتقاد دارد امواج بارشی وارد شده از شمال اقیانوس آرام مرطوب‌تر خواهد بود و نقاط مختلف استان بارندگی‌های شدیدتری خواهند داشت.

زمستان نیز با هوای خنک‌تر و بارش‌های بیشتر، زودتر از موعد به بریتیش‌کلمبیا می‌‍رسد که نویدبخش سفیدپوش شدن مناطق بسیاری از استان است.

The Prairies

انتظار آن می‌رود که امواج معتدل بیشتری در ماه‌های پاییز به منطقه نفوذ کنند و دمای هوا تقریبا در تمام فصل نزدیک به نرمال است. البته مناطق شمالی آلبرتا شاهد کاهش شدید دما و استقرار هوای سرد نیز هستند.

فصل زمستان هم با قدری تاخیر از راه رسیده و ساکنین  the Prairiesباید منتظر ورود چندین موج برفی و زمستانی باشند.

آنتاریو و کبک

هر دو استان شاهد ورود امواج هوای آرام و پایدار در فصل پاییز خواهند بود و دماهای بالاتر از نرمال، مخصوصا در مناطق جنوبی‌تر، حاکم می‌شود. با اینکه پیشبینی شده فصل پاییز چند موج زمستانی داشته باشد اما ماه نوامبر به نسبت سال گذشته گرم‌تر خواهد بود.

Atlantic Canada

انتظار آن می‌رود که در فصل پاییز دمای منطقه بالاتر از نرمال باشد و با وجود ورود چند موج سرد در پاییز، زمستان با تاخیر آغاز می‌شود. میزان بارش در بیشتر نواحی نزدیک به نرمال پیشبینی می‌شود اما ریسک ورود طوفان‌های استوایی به منطقه بالاست. به این ترتیب رطوبت استوایی به آرامی منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته تعداد روزهای بارانی بیشتر نمی‌شود و ورود طوفان‌های حاره‌ای دمای هوا را قدری بالاتر از نرمال می‌برد.

Northern Canada

بنا بر اعلام The Weather Network در مناطق جنوبی Northwest Territories و Yukon دماها پایین‌تر از نرمال می‌باشد. با وجود آنکه انتظار ورود امواج هوای سرد به اکثر نقاط را داریم اما پاییزی معمولی در پیش است. در نواحی غربی Yukon نیز دمای هوا به بالاتر از نرمال می‌رسد.

در جدول می‌توانید پیشبینی آب‌وهوای نواحی مختلف کانادا در پاییز و زمستان را بطور خلاصه مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive