Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

دانلود برنامه های TikTok و WeChat در امریکا ممنوع شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزارت بازرگانی ایالات متحده(USDOC) روز جمعه 18 سپتامبر اعلام کرد که دانلود اپلیکیش‌های WeChat و TikTok در ایالات متحده ممنوع شده است. دانلود این اپلیکیشن‌ها در تمامی App Store ها از تاریخ 20 سپتامبر متوقف شده است.
علاوه بر توقف اجازه دانلود این برنامه‌ها، استفاده از پیام‌رسان معروف و محبوب Wechat هم از 20 سپتامبر ممنوع شده است. البته تا تاریخ 12 نوامبر و اعمال کامل ممنوعیت استفاده از TikTok همچنان کاربران می‌توانند برای ساخت ویدئو از این اپلیکیشن استفاده کنند.

اگر نگرانی‌های امنیتی ایجاد شده در مورد TikTok تا 12 نوامبر برطرف شود، ممکن است دستور ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن لغو شود.

طبق اطلاعیه USDOC، این ممنوعیت به دنبال دستورات رئیس جمهور ترامپ که در تاریخ 6 آگوست 2020 برای حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده امضا شد، اعمال شد.

وزیر تجارت و بازرگانی ایالات متحده، Wilbur Ross، در یک نشست مطبوعاتی گفت:”اقدامات امروزی یک بار دیگر ثابت کرد که رئیس جمهور ترامپ تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت ملی ما و محافظت از آمریکایی‌ها در مقابل تهدیدات حزب کمونیست چین، انجام خواهد داد.”

“به دستور رئیس جمهور، ما ضمن اقدام به حفظ و ارتقا ارزشهای ملی خود ، هنجارهای مبتنی بر قوانین دموکراتیک و اجرای تهاجمی قوانین و مقررات ایالات متحده ، اقدامات مهمی را برای مقابله با مجموعه چینیِ مخرب اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی انجام داده ایم.”

منبع: Daily Hive