Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

دکتر هنری: مدارس عامل گسترش کرونا در بریتیش‌کلمبیا نیستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با اینکه اخیرا گزارش‌هایی از انتقال ویروس در مدارس بریتیش‌کلمبیا منتشر شده اما دکتر بانی هنری مدیر کل بهداشت استان اعلام کرد مدارس عامل گسترش ویروس در استان نیستند.

او در جریان کنفرانس خبری خود گفت: طبق آمارها حدود 500،000 دانش‌آموز، معلم و کارمند در مدارس سرتاسر استان حضور دارند و نتیجه آزمایش COVID-19 برخی از آن‌ها مثبت اعلام شده است. با اینحال همانند موج گذشته کودکان و دانش‌آموزان زیر 19 سال کمتر از 10 درصد کل بیماران را تشکیل می‌دهند.

بگفته هنری با وجود افزایش تعداد آزمایشات در استان نرخ‌ها پایین مانده و در هر هزار تست تنها هفت نتیجه مثبت گزارش می‌شود.

او گفت شیوع ویروس در مدارس ابتدایی و راهنمایی به یک اندازه بوده انتقال بیماری در مدارس نواحی بزرگتر چون Fraser Health و Vancouver Coastal Health Authority بیشتر است.

دکتر هنری در ادامه افزود: آمار مبتلایان در مدارس افزایش یافته اما نرخ آن همچنان پایین بوده و در گذر زمان رشد نکرده است. نسبت مبتلایان در مدارس به کل مبتلایان همچنان کمتر از 10 درصد می‌باشد و در سه تا چهار هفته‌ای که از بازگشایی مدرسه‌ها می‌گذرد در آن تغییری ندیدیم. بعلاوه اکثر مبتلایان بدلیل حضور در رویدادهای خارج از محیط مدرسه بیمار شده‌اند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تعداد مبتلایان جدید استان در فاصله روز‌های جمعه تا شنبه، شنبه تا یکشنبه و یکشنبه تا دوشنبه بترتیب 130، 108 و 120 نفر بوده است.

تعداد مبتلایان COVID-19 بریتیش‌کلمبیا به تفکیک مناطق گوناگون را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • Vancouver Coastal Health region: 3،580
  • Fraser Health region: 4،980
  • Island Health region: 220
  • Interior Health region: 548
  • Northern Health region: 322
  • 89 مبتلا در خارج از کشور اقامت دارند

در آخرهفته‌ چهار شهروند دیگر جان خود را بر اثر ابتلا به کروناویروس از دست دادند تا آمار کشته‌‌شدگان ناشی از COVID-19 در استان به 242 نفر برسد.

هم‌اکنون 1،353 بیمار فعال COVID-19 در استان حضور دارند و 3،010 شهروند نیز به دلیل تماس با مبتلایان تحت نظارت مستقیم مقامات بهداشتی هستند.

منبع: Daily Hive