Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

جزئیات برنامه مهاجرتی Canada’s Parents and Grandparents

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهروندان و ساکنین دائم کانادا می‌توانند فرم‌های اسپانسرینگ برنامه 2020 Parents and Grandparents را از تاریخ 13 اکتبر تا 3 نوامبر تکمیل و ارسال کنند. پس از آن IRCC با برگزاری یک لاتاری از کاندیداهای برگزیده دعوت بعمل می‌آورد تا درخواست‌ حمایت مالی برای ورود والدین و والدین بزرگ به کانادا را ثبت کنند.

امسال حداکثر 10،000 درخواست از طرف IRCC تایید خواهد شد.

برنامه PGP فرصتی برای شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی کشور فراهم می‌‎کند تا بار دیگر در کنار والدین خود باشند. علاوه بر این والدین و والدین بزرگ از مزایای کامل اقامت دائمی مانند اجازه کار در کانادا، دسترسی به سیستم بهداشت و درمان و امکان دریافت حق شهروندی برخوردار خواهند شد.

این برنامه مزایای متعددی برای جامعه کانادا دارد که اولین آن تقویت نهاد خانواده و ساختار اجتماعی کانادا است.

مزیت اقتصادی PGP نیز کم نیست. براساس تحقیقات صورت گرفته حضور والدین و والدین بزرگ به افزایش درآمد خانواده‌ها و نهایتا بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک می‌کند.

نرخ مالکیت خانواده‌های مهاجر تقریبا با کانادایی‌ها برابر می‌باشد (تقریبا 70 درصد از خانواده‌ها مالک یک خانه هستند). از طرفی والدین و والدین بزرگ با نگهداری از فرزندان آزادی عمل بیشتری برای کار کردن به شهروندان می‌دهند.

نظرسنجی‌ها نشان داده که PGP کمترین محبوبیت را میان کانادایی‌ها دارد. علت آن نیز نقش کمرنگ والدین در اقتصاد و هزینه‌ بالای آن‌ها بر بخش‌ درمان است.

با اینهمه مقامات دولتی معتقدند PGP فشار چندانی بر کانادا وارد نمی‌کند. این گروه سنی تنها 6 درصد از مهاجران سالانه وارد شده به خاک کشور را تشکیل می‌دهند و با انجام بررسی‌های دقیق پزشکی اطمینان حاصل می‌شود ورود آن‌ها فشاری بر سیستم درمانی وارد نیاورد.

بعلاوه دولت کانادا تعهدی 20 ساله برای اسپانسرها ایجاد کرده که طبق آن مسئولیت مالی والدین و والدین بزرگ به مدت 20 سال از تاریخ اعطای اقامت دائمی بر عهده آنهاست. در این مدت اسپانسر مسئولیت قانونی بازپرداخت هزینه‌های مددکاری اجتماعی والدین خود را عهده‌دار می‌باشد.

کانادا اهداف اقتصادی، اجتماعی و انسانی را از اجرای برنامه‌های مهاجرتی خود دنبال می‌کند. مقامات از مهاجران انتظار نقش‌آفرینی در اقتصاد را دارند و به همین دلیل 60 درصد از مهاجرت‌ها در قالب economic class اجرا می‌گردند. همزمان برنامه‌ PGP بمنظور گرد هم آمدن خانواده‌ها و برنامه‌هایی برای حمایت از قربانیان نقض حقوق بشر نیز دنبال می‌شوند.

منبع: CIC NEWS