Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

افزایش مبتلایان کرونا در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری از نظر شیوع کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفت. براساس آمار جدید مبتلایان هم‌اکنون 868 بیمار فعال در این شهر حضور دارند.

مدیر کل بهداشت آلبرتا دکتر هینشاو در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: امروز شهر کلگری در لیست هشدار قرار گرفت. هم‌اکنون 868 بیمار فعال در شهر هستند، به عبارت دیگر 50.9 مبتلا در هر 100،000 نفر مشاهده شده است. در روزهای اخیر چندین شیوع گسترده ویروس در شهر را شاهد بودیم که علت به علت گردهمایی‌ و دورهمی‌های دوستانه رخ داده بودند. شرایط کنونی نشان می‌دهد که هیچ منطقه‌ای از گزند ویروس در امان نیست و در صورت بی‌توجهی به محدودیت‌ها تعداد بیماران به سرعت افزایش خواهد یافت.

با اینحال هینشاو هیچگونه محدودیت یا قوانین محدودکننده‌ای برای کلگری اعلام نکرد.

قوانین داوطلبانه‌ای که از اوایل ماه جاری در ادمونتون وضع شده‌اند همچنان قابل اجرا هستند. تا روز جمعه تعداد موارد فعال در این شهر به بیش از 1،500 نفر رسید.

طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان فعال آلبرتا نیز به 2،836 نفر رسیده که تنها چند صد مورد با بالاترین رکورد ثبت شده از زمان آغاز پاندمی در استان فاصله دارد.

هینشاو نرخ اعلام نتایج مثبت در سطح استان را نیز 2.24 درصد برای تمام تست‌های اعلام کرد.

در حال حاضر 117 بیمار به دلیل ابتلا به COVID-19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 40 نفر در Calgary Zone و 63 نفر در Edmonton Zone و باقی در دیگر نواحی حضور دارند.

از تمام شهروندان خواسته شده تا با حفظ فاصله فیزیکی ایمن، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی‌ مناسب دست‌ها و ماندن در خانه در صورت احساس بیماری، به قطع شدن زنجیره کرونا کمک کنند.

منبع: Daily Hive