Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

اخراج حداقل 9،800 نفر از کارکنان درمانی آلبرتا در میانه بحران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا در کنفرانسی مطبوعاتی خبر اخراج بخشی از کارکنان Alberta Health Service را اعلام کرد.

برنامه بازبینی سیستم بهداشت و درمان آلبرتا که توسط Ernst and Young LLP تهیه شده زیر نظر دولت استانی اجرا می‌شود.

طبق این برنامه حدود 10،000 شغل که اکثر آن‌ها مربوط به خدمات برون‌سپاری شده‌ای چون خشکشویی و آزمایشگاه‌های عمومی هستند، حذف خواهند شد.

9،700 مورد از این مشاغل به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. برون‌سپاری خدمات فضای سبز و غذا بترتیب در سال‌های 2022 و 2023 انجام خواهد شد.

این اقدام بخشی از برنامه‌های دولت استانی برای رفع کسری بودجه تا سال 2022 است. بگفته مقامات بودجه بخش AHS در سال‌های آینده کاهش نخواهد یافت و مدیران باید با افزایش بهره‌وری و در نظر داشتن رشد سالیانه 1.5 درصدی بودجه، مخارج خود را تامین کنند.

بنا بر این گزارش سیستم بهداشتی 43 درصد از هزینه‌های دولت استانی در بخش عمومی را به خودش اختصاص داده که با احتساب جمعیت آلبرتا از استان‌های آنتاریو، کبک و بریتیش‌کلمبیا بیشتر است.

شاندرو در این کنفرانس گفت: با اجرای این برنامه 9،700 شغل برون‌سپاری می‌شود و AHS با همکاری شرکای خصوصی خود بر نیازهای بهداشتی جامعه را تمرکز خواهد کرد.

در اطلاعیه روز سه‌شنبه که از سوی دولت استانی منتشر شده به حذف 100 شغل مدیریتی اشاره می‌شود. وضعیت شغلی مدیران ارشد AHS نیز به طور دقیق بررسی خواهد شد.

پیشبینی شده این تغییرات حدود 600 میلیون دلار از هزینه‌های سالانه AHS را کاهش دهد.

مسئولان اطمینان داده‌اند که خطری پرستاران و دیگر کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا را در دوران شیوع ویروس تهدید نخواهد کرد.

شاندرو با اشاره به حذف حداقل 100 پست مدیریتی AHS که پیش از این بصورت قراردادی فعالیت می‌کردند گفت: این رویکرد به ما اجازه می‌دهد تا بالانس مناسبی میان نیازهای درمانی COVID-19 و شرایط خاص مالی آلبرتا ایجاد کنیم.

جیل مک‌گاون رئیس فدراسیون کار آلبرتا روز 13 اکتبر در یک یادداشت به تحولات اخیر واکنش نشان داد و گفت: اقدامات UCP غیرقابل وصف هستند. آن‌ها در میانه همه‌گیری جهانی اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند. چنین اقدامی باید بارها و بارها خبرساز شود.

بگفته ALF اکثریت نیروهای بخش خدمات نظافت، غذا، خشکشویی و آزمایشگاه را زنان و مهاجرانی تشکیل می‌دهند که بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس دیده‌اند. این فدراسیون خدمات آزمایشگاهی را برای مقابله با شیوع COVID-19 بسیار حیاتی دانسته و تعدیل 2،000 شغل از این بخش در شرایط کنونی را غیرقابل توجیح می‌نامد.

ریچل ناتلی رهبر NDP نیز عصر روز سه‌شنبه و در جریان کنفرانسی مطبوعاتی به اخراج‌های اخیر انتقاد کرد: جیسون کنی معتقد است شهروندانی که در دوران شیوع ویروس اتاق‌ها را تمیز می‌کنند، رخت‌ها را می‌شویند و غذا می‌پزند را می‌توان برای تامین 4.7 میلیارد دلار تخفیف به شرکت‌ها هزینه کرد. ما از کارکنان خط مقدم مقابله با کرونا صحبت می‌کنیم. آن‌ها قهرمانان ما هستند. هرکس که نزدیکانش در بیمارستان بستری شده منظور من را می‌فهمد. جیسون کنی و تایلر شاندرو کارکنان خط مقدم را در میانه بحران کرونا اخراج می‌کنند.

ناتلی افزود این اخراج‌ها به کارکنان باقی‌مانده فشار بیشتری می‌آورد و آن‌ها باید کار بیشتری را برای دریافت دستمزد کمتر انجام دهند.

تعدیل نیرو جزو 57 پیشنهاد و 72 راه‌حل صرفه‌جویی می‌باشد که پس از بررسی و بازیابی عملکرد AHS شناسایی شدند.

منبع: Daily Hive