Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

پندمیِ کووید قدرت مالی یک‌سومِ کانادایی‌ها را کاهش داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تقریبا ۳۹ درصد از مردم کانادا به خاطر پندمیِ کووید-۱۹ شرایط مالی ضعیف‌تری پیدا کرده‌اند و تنها ۱۲ درصد می‌گویند که شرایطشان ارتقا یافته است.

طبق شاخص affordability و BDO Canada Ltd از هر ۵ کانادایی ۱ نفر می‌گوید که شرایطش بهتر شده در حالی که ۲ نفر به خاطر موج اول کووید-۱۹ خود را در شرایط مالی بدتری می‌بینند.

شاخص affordability توسط گروه Angus Reid محاسبه می‌شود. این گروه بین ۱ تا ۸ سپتامبر از ۲,۰۰۰ نفر نظرخواهی کرده و افرادی که شرایط اخیرشان را بدتر توصیف کرده‌اند، بدهی‌های خود را کمرشکن و شرایط خانوادگی را چالش‌برانگیز دانسته‌اند.

در این گزارش می‌خوانیم: «پندمیِ کووید-۱۹ شکاف توانمندی را افزایش داده و در سرتاسر کشور اختلاف مالی زیادی ایجاد کرده است.»

مشخصا تفاوت آشکاری بین دو گروهی هست که وضع مالی‌شان تضعیف شده و افرادی که ثابت مانده یا رشد یافته‌اند.

طبق گزارش، ۶۰٪ از افراد خوداشتغال، ۴۴٪ از کارمندان پاره‌وقت، ۶۷٪ از افرادی که مشمول اخراج یا تعدیل حقوق شده‌اند، و ۴۲٪ از افرادی که سالانه کمتر از ۵۰,۰۰۰ دلار درآمد دارند، در معرض تضعیف شرایط مالی‌شان قرار گرفته‌اند.

داگ جونز مدیرعامل BDO Canada می‌گوید: «شاخص توانمندی BDO نشان می‌دهد که در سه سال گذشته تعداد بیشتری از مردم در تامین هزینه‌های زندگی خود دچار مشکل شده‌اند.»

«اما در مواجهه با کووید-۱۹ تغییر رفتاری را می‌بینیم؛ توانایی مالی مردم کم شده است. آنها رو به پس‌انداز و کاستن از هزینه‌های جاری آورده‌اند، اما همزمان قدرت بازپرداخت بدهی‌هایشان هم کاهش می‌یابد. این عوامل در بلندمدت استرسی را به خانواده‌ها و اقتصاد وارد می‌کند.»

در این بررسی مشخص شده که دو سوم کانادایی‌های بدهکار نمی‌توانند اقساط بدهی خود را سروقت بدهند و بنابراین مجبورند از رفاه خود بکاهند.

در جریان این پندمی، شهروندان بریتیش کلمبیا، آلبرتا و اونتاریو بیش از بقیه در معرض افزایش بدهکاری خود قرار گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive