Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

شکایت 200 هزار دلاری از Canada Dry بخاطر زنجبیل!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک مرد با به جریان انداختن طرح دعوی قضایی class-action علیه شرکت Canada Dry بخاطر تبلیغات کاذب بمنظور فروش نوشیدنی زنجبیل درخواست 200،000 دلار غرامت کرده است.

طبق استشهاد Boughton Law که وکالت ویکتور کاردوزو را عهده‌دار است این پرونده در حال تکمیل بوده و اطلاعات جدید به آن افزوده خواهد شد.

ادعای اولیه شاکی آن بود که شرکت Canada Dry از زنجبیل طبیعی در نوشیدنی خود استفاده نکرده است.

هنگام طرح این ادعا هنوز فرمول نوشیدنی Ginger Ale مشخص نبود اما در ادامه معلوم شد این فرمول با نوشیدنی مورد بررسی در پرونده‌های قضایی ایالات‌‌متحده یکسان بوده و حاوی مقادیری از ریشه زنجبیل است.

به این ترتیب فرایند رسیدگی به یکی از اصلی‌ترین ادعاهای شاکی متوقف شد.

با اینحال کوردوزو سوگند خورد تبلیغات شرکت با معرفی مزرعه Jack’s Ginger او را فریب داده است. در این تبلیغات زنجبیل مصرف شده نوشیدنی از مزرعه مذکور برداشت شده و بطری‌ها حاوی ریشه زنجبیل هستند.

بعلاوه کاردوزو معتقد است درباره فواید پزشکی مصرف نوشیدنی نیز به او دروغ گفته شده و شرکت Canada Dry سعی کرده با تاکید بر فواید پزشکی مصرف زنجبیل فروش خود را افزایش دهد. با اینحال هیچگاه شواهد کافی برای پیگیری این ادعا بدست نیامد.

مقامات شرکت به دلایل گوناگون خواستار رد ادعاها شده‌اند. در پرونده قضایی ایالات‌متحده شرکت Canada Dry کمتر از 600 هزار دلار به اعضای US class پرداخت کرد و بنظر می‌رسد خسارت پرداختی در این پرونده نیز در صورت پیروزی شاکی کمتر 100 هزار دلار باشد.

قاضی پرونده جاری پرداخت 218،607.61 دلار خسارت را منصفانه دانسته است.

این پرونده سه پایان خواهد داشت:

  • شرکت Canada Dry Mott ملزم به پرداخت 218،607.61 دلار به class می‌شود. مبلغ مذکور شامل تمام هزینه‌ها و مخارج بوده و پرونده بسته می‌شود؛
  • مانده مبلغ پرداخت شده پس از کسر خسارات class، هزینه‌ها و مخارج به بنیاد حقوقی بریتیش‌کلمبیا پرداخت خواهد شد؛
  • شرکت Canada Dry به روشنی هرگونه اتهام را رد کرده و مجبور به تغییر برچسب‌گذاری محصولات یا تبلیغ محصولات خود در کانادا نخواهد شد.

بگفته Boughton Law شرکت Canada Dry در این مورد که نوشیدنی‌های آن‌ها با زنجبیل طبیعی ساخته شده دروغ نگفته و آن‌ها از زنجبیل اولئورزین (Ginger Oleoresin) در محصول خود استفاده کرده است. این افزودنی از ریشه زنجبیل تهیه و سپس با اتانول فراوری می‌شود. با اینحال میزان مورد استفاده در این نوشیدنی هیچگونه فواید پزشکی برای مصرف‌کننده بهمراه نخواهد داشت.

منبع: Daily Hive