Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

هشدار تریسا تام در مورد افزایش بیماری COVID-19 در هفته‌های آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رئیس سازمان بهداشت عمومی کانادا هشدار داده است که تعداد مرگ و میر و بستری‌شدگان ناشی از COVID-19 ممکن است در هفته‌های آینده، در سراسر کانادا افزایش پیدا کند.

دکتر تریسا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا با صدور بیانیه‌ای صریح در روز گذشته اعلام کرد که تعداد افراد مبتلا به این بیماریِ سخت همچنان در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های استانی و منطقه‌ای که در این بیانیه ذکر شده است، از 28 اکتبر تا 3 نوامبر، روزانه به طور میانگین 1،173 بیمار مبتلا به COVID-19 در بیمارستان‌های کانادا درمان شده‌اند، از این تعداد 226 بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان قرار گرفته بودند. در همین بازۀ زمانی، روزانه به طور میانگین 40 مورد مرگ ناشی از COVID-19 ثبت شده است.

تام می‌گوید: «با توجه به اینکه مرگ و میر و بستری شدن بیماران باعث کند شدن فعالیتِ بیماری در یک تا چند هفته می‌شود، نگرانی ما این است که هنوز نتوانسته‌ایم میزان تأثیرات شدید مرتبط با افزایش فعالیت بیماری COVID-19 را مشاهده کنیم.»

«همچنین به طور معمول آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی در پاییز و زمستان افزایش پیدا می‌کنند و در نتیجه مراجعه به بیمارستان‌ها نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل رعایت روش‌های بهداشت عمومی که میزان عفونت‌های تنفسی را پایین نگه می‌دارد، برای تمام افراد با هر سنی بسیار مهم است.»

بر اساس این بیانیه که شامل داده‌های طبقه‌بندی‌ شده با سطح ملی است، روزانه به طور میانگین 3،150 مورد جدید بیماری از 28 اکتبر تا 3 نوامبر ثبت شده است. نزدیک به 61،000 نفر تست داده‌اند و از این تعداد از روز 25 تا 31 اکتبر، %4.7 این تست‌ها مثبت بوده است.

در حالی که با سرد شدن هوا فعالیت‌ها به فضاهای سرپوشیده منتقل می‌شوند، تام به کانادایی‌ها توصیه کرده است که از فضاهای بسته با تهویۀ هوای نامناسب، مکان‌های شلوغ با تجمع افراد زیاد و موقعیت‌هایی که فرد در تماس‌ نزدیک قرار می‌گیرد، دوری کنند.

دکتر تریسا تام می‌گوید: «کانادا برای حمایت و پایدار کردن سلامت عمومی و  پایان دادن به پندمی به یک تلاش جمعی نیاز دارد، در حالیکه تعدیل این روند پیامدهای سلامتی، اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد. برای انجام این کار، ما باید از طریق کاهش ارتباطات نزدیک به بهترین شکل ممکن و به کارگیری دقیق روش‌های سلامت عمومی به طور مداوم و با دقت، کنترلمان را روی COVID-19 به دست آوریم.»

تا کنون 244،935 مورد مثبت COVID-19 و 10،279 مورد مرگ و میر ناشی از  این بیماری در کانادا وجود داشته است.

 

منبع: dailyhive