Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

کشف زنبورسرخ آسیاییِ غول‌پیکر در نزدیکی ابوتسفورد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک زنبورسرخ آسیاییِ غول‌پیکر دیگر در نزدیکی ابوتسفورد کشف شده است.

طبق بیانیۀ وزارت کشاورزی بریتیش کلمبیا، 9 نوامبر یک زنبورسرخ در تقاطع بزرگراه فریزر و بزرگراه 13 اَلدرگرُو پیدا شده است. فاصلۀ این منطقه تا محل کشف زنبورسرخ قبلی که در 2 نوامبر در ابوتسفورد کشف شده بود 5 کیلومتر است.

گرچه سال گذشته یکی از لانه‌های این زنبورهای سرخ‌ در جزیرۀ ونکوورِ نانایمو کشف شده بود، اما در این مناطق جدید، درۀ فریزر و لوئر مین‌لند، هیچ لانه‌ای یافت نشده است.

مقام‌های استانی گفته‌اند که تلاش‌های نقشه‌برداری 2020 که در درۀ فریزر انجام شده است با تمرکز بر مراقبت و نظارتِ دام، در امتداد خیابان صفر، با پشتیبانی زنبورداران محلی و دیگر سازمان‌ها صورت گرفته است.

هرچند با فرا رسیدن سرما فعالیت‌ زنبورسرخ آسیاییِ غول‌پیکر به‌سرعت کاهش می‌یابد، اما هنوز مقامات مردم را به گزارش یافته‌های احتمالیشان تشویق می‌کنند. این کار می‌تواند از طریق تماس تلفنی با شورای گونه‌های مهاجم با شمارۀ 3722-933-888-1، یا از طریق اپلیکیشن موبایل Report Invasive و یا به صورت آنلاین انجام گیرد.

مقامات هشدار داده‌اند که نیش زنبورسرخ آسیاییِ غول‌پیکر می‌تواند بسیار دردناک باشد و باعث تورم موضعی شود. اگر مقدار بیشتری از سم وارد بدن شود باعث قرمزی و خارش می‌شود.

به هر حال زنبورهای سرخ هیچ علاقه‌ای به انسان‌ها، حیوانات خانگی و یا حیوانات بزرگ‌تر ندارند. زنبورهای سرخ حشرات را به عنوان غذایشان شکار می‌کنند و تنها در حالتی که آرامش لانۀ آنها مختل شود به انسان‌ها حمله می‌کنند.

 

منبع: dailyhive