Tuesday, April 23, 2024
8.1 C
Calgary

محبوب‌ترین دریاچه‌های کوهستان راکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تا دلتان بخواهد برای سفر به کوهستان راکی می‌توان دلیل و بهانه تراشید اما مطمئنا یکی از اصلی‌ترین‌ها تماشای دریاچه‌های استثنایی و مناظر حیرت‌انگیز اطرافشان است. از اسکی در شیب‌های تند و صعود دیواره‌های عمودی گرفته تا قایق‌سواری و ماهی‌گیری همگی در کوهستان راکی انجام‌پذیر هستند. بعلاوه نباید فرصت گرفتن عکس‌های زیبا را نیز از قلم انداخت.

در این نوشتار به پنج دریاچه اهل کوهستان راکی که محبوبیت فراوانی میان گردشگران و طبیعیت‌دوستان دارند اشاره خواهیم کرد.

Moraine

این دریاچه شگفت‌انگیز که بین سال‌های 1969 تا 1979 پشت اسکناس بیست دلاری نقش بسته بود بخاطر یخچال‌های تماشایی اطراف خود شهرت دارد. دریاچه Moraine در پارک ملی بنف و میان Valley of Ten Peaks واقع شده است. آب‌های فیروزه‌ای و تصویر قله‌های تیز و صخره‌ای اطراف که در آن می‌افتند نفس را در سینه حبس می‌کند.

Moraine تنها 14 کیلومتر با دریاچه Louise فاصله دارد و می‌توان هر دو را در یک روز فشرده از نزدیک دید. مسیرهای کوهپیمایی و کوهنوردی با درجات سختی گوناگون در اطراف دریاچه وجود دارند که گذشتن از آن‌ها یکی از دلایل سفر گردشگران به منطقه است.

علاوه بر این دوستداران اسکی می‌توانند از میان مناظر تماشایی Consolation Valley و Ten Peaks رایدهای خاطره‌اگیزی را تجربه کنند.

Emerald

Emerald زیبا بزرگترین دریاچه پارک ملی Yoho محسوب می‌شود. هرچند این دریاچه به طور رسمی در خاک بریتیش‌کلمبیا قرار دارد اما تنها با 20 دقیقه رانندگی می‌توان از دریاچه Louise به آن رسید.

Emerald و طبیعت دیدنی اطرافش زیستگاه برخی از گونه‌های پرنده مانند عقاب، مرغ‌های ماهی‌خوار (Loons)، عقاب دریایی و غیره است. در اطراف دریاچه ارتفاعات President Mountain Range، Wapta Mountain و Mount Burgess قرار دارند. بعلاوه 5.2 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری آن منظره‌ای پانوراما به اطراف دارد. اگر به خشکی علاقه ندارید نیز می‌توانید با کرایه قایق مشغول به پارو زدن در آب‌ شوید!

این ناحیه در میان طرفداران ورزش اسکی و snowshoeing نیز بسیار محبوب است. در فصل زمستان ورزشکاران به Emerald Lake Lodge می‌آیند تا پس از کمی گپ و گفت و خوردن نوشیدنی‌ گرم مسیرهای دیدنی اطراف را طی کنند.

Minnewanka

دومین دریاچه طویل کوهستان راکی با 21 کیلومتر طول و 142 متر عمق در پارک ملی بنف واقع شده و با مناظر حیرت‌انگیزی که دارد بازدیدکنندگان را برای کمپینگ و شکار به سوی سواحل خود می‌کشاند. بومیان قبیله Stoney Nakoda آن را Minn-waki به معنای “دریاچه ارواح” می‌نامند، نامی که برازنده‌اش است.

در ماه‌های تابستان می‌توانید با چادر زدن در اطراف دریاچه پیکنیک لذت‌بخش داشته باشید و تفریحات گوناگون چون پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌ساری، قایق‌سواری، ماهی‌گیری و غیره نیز در آنجا محیا هستند.

Minnewanka تنها دریاچه پارک ملی بنف است که اجازه تردد محدود قایق‌های موتوری در آن وجود دارد. هر روز کشتی‌های کروز متعدد همراه با راهنمایان ماهر و حرفه‌ای در دریاچه سفر می‌کنند و با رزرو تور مناسب می‌توانید با جذابیت‌های تاریخی و داستان‌های شنیدنی درباره منطقه بیشتر آشنا شوید.

Peyto

این دریاچه نام خود را از بیل پیتو، از اولین راهنمایان منطقه بنف، وام گرفته است. بسیاری دریاچه Peyto را یکی از زیباترین‌ دریاچه‌های جهان می‌دانند. پهنه‌ا‌ی آبی‌رنگ با مناظر حیرت‌انگیز که هرکس را مجذوب خودش می‌کند.

هرچند تماشای دریاچه از هر زاویه زیبایی خاصی دارد اما به شما پیشنهاد می‌کنیم به Peyto Lake Viewpoint رفته و از بهترین نقطه تماشایش کنید. دسترسی به این محل بسیار ساده بوده و کلیه اعضای خانواده می‌توانند مسافت 2.5 کیلومتری آن را در حدود یک ساعت طی کنند. بیشتر اوقات این محل پر از بازدیدکننده می‌شود و اگر به دنبال آرامش هستید می‌توانید به یک محل دنج‌تر در فاصله کمی از آن بروید.

Louise

این دریاچه نمادین را همه ما به خوبی می‌شناسیم. پس از سفر به Louise آب‌های درخشان و مناظر کوهستانی اطراف تا ابد در ذهنتان نقش خواهند بست. با اینکه دریاچه در اغلب اوقات پر از توریست می‌باشد اما ارزش تحمل ازدحام را دارد.

در اطراف دریاچه Louise مسیرهای کوهپیمایی با سختی‌های متفاوت وجود دارند که می‌توانید یک روز را تنها به گذر از آن‌ها اختصاص دهید. بعلاوه سایت تاریخی Chateau Lake Louise منظره‌ای تماشایی از دریاچه دارد که رفتن به آن را شدیدا توصیه می‌کنیم.

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive