Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

انتاریو تا پایان دسامبر می‌تواند روزانه بیش از 9 هزار مورد ابتلا به COVID-19 داشته باشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشت انتاریو پیش‌بینی‌های جدید COVID-19 را منتشر کردند. این پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که تا پایان ماه دسامبر موارد روزانه COVID-19 به بیش از 9 هزار نفر می‌رسد.

مقامات بهداشتی طی یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشتند که شاخص‌های کلیدی همه‌گیری در برخی مناطق کاهش یافته‌اند، اما تأثیر COVID-19 در بسیاری از مناطق انتاریو هنوز در حال تغییر است.

دکتر آدالستین براون، رئیس دانشکدۀ بهداشت عمومی دالا لانا در دانشگاه تورنتو، داده‌های جدید را ارائه کرده است.

هنگامی که به انتاریو با 1 تا 1.01 نرخ رشد موارد ابتلا نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که تعداد موارد ابتلا تا پایان سال نزدیک 2000 مورد خواهد شد.

اگر 1.03 باشد، تعداد موارد ابتلا از فرانسه پیشی خواهد گرفت ولی با تعداد ابتلای روزانه بیش از 4000 پشت سر انگلستان قرار می‌گیرد.

و اگر نرخ رشد موارد ابتلا 1.05 باشد، روزانه بیش از 9000 مورد در انتاریو مشاهده خواهد شد، یعنی فراتر از تعداد هلند و میشیگان.

اخیراً، انتاریو در محدودۀ رشد 1.01 قرار گرفته است، اما براون گفته است که این یک تخمین محتاطانه است.

دو هفتۀ پیش مقامات استانی اعلام کردند که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد موارد ابتلا می تواند تا اواسط دسامبر روزانه به 6500 مورد برسد. کمی بعد، در 23 نوامبر، تورنتو و منطقۀ پیل برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری وارد قرنطینه شدند.

براون در ادامه خاطر نشان کرد که تعداد بستری‌شدگان بخش ICU بیمارستان‌ها در حال افزایش است و تحت هر شرایطی رکورد 200 تخت بیمارستان در ماه دسامبر زده خواهد شد ــ حد نصاب 150 تخت است.

همچنین مهم است به این نکته اشاره شود که برخی از جوامع به دلیل عوامل ساختاری بلند مدت که منجر به قرار گیری بیشتر در معرض COVID-19 می‌شوند، بار بسیار بیشتری از همه گیری را متحمل می‌شوند. دور از واقع است که مداخله‌های بهداشت عمومی در چندین جامعه و گروه تأثیر یکسان داشته باشد.

در مورد آسایشگاه‌ها (خانه‌های مراقبت بلند مدت) باید گفت در حالی که تعداد موارد ابتلا در نمودار مسطح هستند، میزان مرگ و میر کلی افزایش یافته است؛ در هفتۀ گذشته 64 مورد فوت گزارش شده است.

تعداد آزمایشات طی دو روز گذشته در منطقۀ یورک و تورنتو افزایش داشته است اما در پیل کاهش یافته است.

پیل، تورنتو و یورک به ترتیب با 10.4٪، 6.1٪ و 5.6٪ بالاتر از حد نصاب آزمایش مثبت اعلام شده 3٪ هستند.

براون گفت :«هنوز در نمودار خط مسطح وجود ندارد و ما در وضعیت ناامن و شکننده‌ای قرار داریم. به دلیل وجود چنین اختلافی در مناطق می‌توان گفت بیشتر شبیه «همه‌گیری‌های کوچک» در سراسر انتاریو است.»

در بررسی نرخ شیوع هفتگی، پیل با 175 مورد در هر 100 هزار مورد ابتلا پیشرو است و تورنتو در رتبۀ دوم با 95 مورد و منطقۀ یورک با 83 مورد در رتبۀ سوم قرار گرفته‌اند.

براون همچنین اشاره کرد که تراکم خانوار و مشاغل، افراد را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد. این بدان معناست که اگر فردی در تراکم بالاتر خانوار زندگی کند، یا اگر کارمندان خدمات ضروری‌ بیشتری وجود داشته باشند، احتمال ابتلا به ویروس افزایش می‌یابد.

و با تعداد موارد بالاتر در میان ساکنین که مسکن «مناسب» ندارند رابطۀ مستقیم وجود دارد.

بنابراین، یک روش همگانی به دلیل نابرابری‌های مختلف و دلایل زیست محیطی کارساز نیست.

انتاریو بیش از 1000 مورد ابتلای روزانه را برای بیشتر از دو هفته گزارش داده است. در روز پنجشنبه، 1،478 مورد گزارش شده است که نسبت به روز چهارشنبه با تعداد 1،373 و سه‌شنبه با تعداد 1،009 افزایش داشته است. تعداد موارد ابتلا در روزهای چهارشنبه و سه‌شنبه به دلیل «مسائل فنی» کم بوده است، اما روز دوشنبه با 1،589 مورد ابتلا رکورد سه‌شنبۀ رکوردار با 1،588 مورد و یکشنبه با 1،534 مورد ابتلا را شکست.

تا به امروز، انتاریو 109،361 مورد ابتلا به COVID-19 و 3،575 مورد مرگ ناشی از آن را مشاهده کرده است.

 

منبع: dailyhive