Tuesday, April 16, 2024
1.9 C
Calgary

آلبرتا: رکوردشکنی آمار بستری در ICU از ابتدای پندمی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمار بستری شدگان در تخت‌های بیمارستانی، بیماران تحت نظر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و مبتلایان جدید به کووید-۱۹ همچنان در آلبرتا رکوردشکنی می‌کند.

این استان از ابتدای اکتبر با جهش شدید ابتلا به کروناویروس روبرو شده و به سرعت رکوردهای مربوط به مارچ و اپریل را شکسته است.

به گفته دکتر دینا هینشا، مدیر کل بهداشت آلبرتا، در ۲۶ نوامبر ۱,۲۲۷ بیمار جدید شناسایی شده و آمار بیماران فعال به ۱۴,۱۲۷ نفر رسیده که رکورد جدید و ناراحت‌کننده‌ای است.

همچنین اکنون ۴۰۵ نفر از مبتلایان کووید-۱۹ در آلبرتا، در بیمارستان‌ها بستری‌اند که از این بین ۸۶ نفر روی تخت مراقبت‌های ویژه خوابیده‌اند.

۵۱۹ نفر تا امروز قربانی کروناویروس شده‌اند که ۹ نفر از آنها در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر هینشا می‌گوید:

«همیشه به مردمی فکر می‌کنم که این ویروس زندگی‌شان را خراب کرده، نه فقط آنها که عزیزی را از دست داده‌اند بلکه آنهایی که رنج بیماری را کشیده‌اند، یا تحت تاثیر محدودیت‌های این دوران قرار داشته‌اند.»

او اشاره می‌کند که با وجود سختی‌ها، مردم باید نقش خود در کاهش شیوع را ایفا کنند، و حالا این نقش از همیشه پررنگ‌تر است: «من از مردم آلبرتا می‌خواهم که از این چالش کناره‌گیری نکنند.»

«در دو روز آینده تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که نرخ شیوع را پایین آوریم. البته معنای حرفم این نیست که نمی‌توانیم از زندگی لذت ببریم؛ شما هنوز هم می‌توانید به فضای باز بروید و از هوای معتدل این روزها برخوردار شوید.»

منبع: Daily Hive