Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

هواپیمایی Air Canada تست کرونای پیش از پرواز می‌گیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت Air Canada اعلام کرده که با همکاری Shoppers Drug Mart از مسافران تست RT-PCR COVID-19 خواهد گرفت.

این برنامه از تاریخ 7 دسامبر در آنتاریو، آلبرتا و بریتیش‌کلمبیا اجرا می‌شود. به این ترتیب مسافران می‌توانند نوبت تست COVID-19 در مراکز Shoppers Drug Mart را نیز رزرو کنند. نتیجه تست در فاصله زمانی 24 تا 48 ساعته اعلام خواهد شد.

بگفته مقامات Air Canada این تست از مسافرانی گرفته می‌شود که قصد سفر به مقاصد معین، که ارائه نتیجه منفی تست در آن‌ها الزامی است، را دارند. این مقصدها شامل هاوایی، باهاما، Turks and Caicos، Antigua and Barbuda و St-Lucia می‌شوند.

هزینه تست از طریق پرتابل آنلاین و معتبر آزمایشگاه قابل پرداخت است.

مسافران برای رزرو نوبت تست باید:

  • یک سفر هوایی در پیش داشته باشند
  • علائم COVID-19 نداشته باشند
  • در 14 روز اخیر هیچگونه سفری به خارج از کانادا نداشته باشند
  • در 30 روز اخیر به COVID-19 مبتلا نشده باشند
  • در 14 روز اخیر با فرد مبتلا به ویروس در تماس نبوده باشند

دکتر جیم چانگ رئیس بهداشت Air Canada در واکنش به این خبر گفت: بسیار خوشحالیم که این فرایند را برای مشتریان طراحی کرده‌ایم تا تجربه سفری آسان‌تر و ایمن‌تر داشته باشند. ما معتقدیم تست یکی از مهمترین راه‌ها برای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان است و گامی حیاتی برای شروع مجدد سفرهای بین‌المللی بحساب می‌آید.

بگفته Air Canada آن دسته از مسافران که نتیجه تست پیش از پرواز آن‌ها منفی باشد از قرنطینه اجباری 14 روزه در هاوایی معاف خواهند بود. پروازهای Air Canada از ونکوور و کلگری به مقصد هاوایی بترتیب از تاریخ 17 و 18 دسامبر آغاز می‌شود.

دکتر ترزا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که امکان انتقال ویروس در هواپیما بسیار ضعیف است و محیط هواپیما یا وسایل حمل‌ونقل در اکثر موارد محل انتشار ویروس نیستند.

پیش از این شرکت Air Canada با همکاری دانشگاه MacMaster فرایند تست پیش از پرواز را برای مسافران راهی فرودگاه پیرسون تورنتو به اجرا گذاشته بود. این اقدام پس از آن انجام شد که نتایج یک مطالعه استراتژی تست پیش از پرواز را جایگزینی ایمن برای قرنطینه اجباری دو هفته‌ای اعلام کرد.

منبع: Daily Hive