Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

با وجود محدودیت‌ها تعداد موارد ابتلا به COVID-19 در آلبرتا در حال افزایش است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا،در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت زنده پخش شد در مورد وضعیت کنونی ویروس کرونا در استان صحبت کرد.

دکتر هینشاو گفت حتی با محدودیت‌های جدیدی که کمتر از دو هفته پیش اعمال شده است، موارد ابتلا در استان همچنان در حال افزایش است.

تعداد به روز رسانی شدۀ مبتلایان ویروس کرونا در استان آلبرتا نشان می دهد که 41 نفر دیگر از روز جمعه به دلیل ویروس کرونا فوت کرده‌اند، 1،735 مورد ابتلای دیگر در روز یکشنبه شناسایی شده است و اکنون موارد فعال از مرز 20،000 فراتر رفته و از دوشنبه 7 دسامبر به 20،067 رسیده است.

هم اکنون 609 نفر در بیمارستان‌های آلبرتا بستری هستند که 108 نفر از آنها در بخش‌‌های ICU هستند – بالاترین نرخ بستری که استان در طول دورۀ همه‌گیری مشاهده کرده است.

هینشاو گفت: «افزایش مداوم موارد ابتلا و بستری‌های جدید نشان از وضعیت جدی دارد که هم اکنون با آن روبه‌رو هستیم.»

«می‌خواهیم صریح با شما صحبت کنم، تاکنون، نتوانستیم این مشکل را برطرف کنیم. ما هنوز شاهد انتقال بسیار بالای ویروس کرونا هستیم که فشار زیادی را به بیمارستان‌ها، واحدهای مراقبت‌های ویژه و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وارد می‌کند.»

محدودیت‌های افزایش یافته در استان حدود دو هفته پیش، روز سه شنبه 24 نوامبر، اعلام شده است، با اقدامات فراوان و جدید بهداشت عمومی یک دورۀ آزمایشی سه هفته‌ای داریم.

پیش از این هم هینشاو به این موضوع اشاره کرده بود که معمولاً دو هفته پس از افزایش محدودیت‌های سخت‌گیرانه، تغییرات قابل توجهی در تعداد موارد ابتلا به COVID-19 قابل مشاهده است.

اگر تعداد موارد ابتلا در آلبرتا کاهش پیدا نکند، ممکن است محدودیت‌ها تا روزهای تعطیل افزایش یابد.

هینشاو در این مصاحبۀ مطبوعاتی گفت: «من بیش از هر زمان دیگری نگران شیوع این ویروس هستم. همۀ ما باید بخشی از این واکنش باشیم و برای محافظت از یکدیگر باید با هم متحد شویم.»

 

منبع: dailyhive