Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

بازدید پرنسس دایانا از ونکوور و SkyTrain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نزدیک به دو هفته است که فصل چهارم سریال تاج در نتفلیکس موجود است، در حالی که فصل‌های گذشته مربوط به حوادث به شدت جذاب اوایل سلطنت ملکه الیزابت بوده، فصل اخیر بیشتر به ازدواج پردردسر پرنسس دایانا و پرنس چارلز پرداخته است.

افرادی که این سریال را بیشتر تماشا کرده‌اند نیز می‌دانند که یک قسمت کامل این فصل به بازدید این زوج سطلنتی از استرالیا در سال 1983 اختصاص داده شده است.

با توجه به اینکه سفر این زوج به کانادا، که 3 سال بعد از سفرشان به استرالیا بود، نقطۀ عطف رابطۀ آنها نبوده است در این سریال مطرح نشده است. پرنسس دایانا در سال 1986، برای شرکت در Expo’86 (نمایشگاه سال 1986) به همراه چارلز ـ به عنوان نمایندۀ رئیس دولت ـ به ونکوور سفر کردند. به طور رسمی، در تاریخ 2 مه افتتاحیۀ نمایشگاه جهانی در استادیوم BC Place برگزار شد.

پرنسس دایانا و پرنس چارلز در حال سوار شدن در اسکای‌ترین جدید در ماه مه 1986، هنگام بازدید سلطنتی خود برای افتتاح نمایشگاه جهانی Expo ’86، (TransLink).

بر اساس TransLink، چارلز و دایانا هر دو سوار خط جدید Expo شدند ـ با توجه به اینکه فقط یک خط داشته است، بسیار ساده «اسکای‌ترین» نام‌گذاری شده است ـ بین ایستگاه‌های Waterfront و Patterson Station و سپس به ایستگاه Stadium برگشتند و همانجا پیاده شدند.

همانطور که در عکس نشان داده شده است، مارک اول  شماره 14 واگنی بوده است که دایانا و چارلز سوارش شدند.

اما تمام این سفر خوب پیش نرفت.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس در تاریخ 6 مه سال 1986، دایانای 24 ساله، هنگامی که به همراه چارلز از غرفۀ کالیفرنیا در محوطه باز نمایشگاه فالس کریک بازدید می‌کرد، بیهوش شد. به محض وقوع این حادثه رسانه‌ها از غرفه بیرون رانده شدند، اما او باردار نبود.

ظاهراً او در برخی از غرفه‌ها “احساس گرما می‌کرد” و پس از استراحتی کوتاه به هتل برگشت.

غرفۀ کالیفرنیا جزو 5 غرفۀ آخری بود که مورد بازدید آنها قرار گرفت. این زوج روز بعد به نمایشگاه برگشتند تا پیش از ترک بریتیش کلمبیا و پایان سفر 7 روزه‌شان از غرفه‌های بیشتری بازدید کنند.

سال بعد یعنی 1987، ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ از ونکوور بازدید کردند و مرکز نمایشگاه جهانی را به دنیای علم اختصاص داده شد. این ساختمان بین سال‌های 1987 و 1989 با 19 میلیون دلار بازسازی شده و گسترش پیدا کرده است و تبدیل به موزۀ علمی شده است.

در سال 1994 ملکه یک بار دیگر، برای تکمیل نقش خود در افتتاحیه رسمی بازی‌های مشترک‌المنافع (یک رویداد چند ورزشی بین‌المللی) که در ویکتوریا برگزار می‌شد، از بریتیش کلمبیا بازدید کرد.

SkyTrain، به ویژه Expo Line، ماه آینده سالگرد 35 خود را جشن می‌گیرد.

ملکه الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در مراسم تخصیص دنیای علم در سال 1987. (دنیای علم)

منبع: dailyhive