Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

محدودیت‌های جدی COVID-19 در سراسر آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دلیل افزایش موارد ابتلا در استان آلبرتا، جیسون کنی محدودیت‌های جدید COVID-19 را اعلام کرد.

جیسون کنی دیروز در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مستقیم پخش می‌شد در مورد جزئیات اقدامات جدید بهداشت عمومی صحبت کرد. این اقدامات یا بی‌درنگ و یا از ساعت 12:01 صبح روز یکشنبه 13 دسامبر اجرا می‌شوند.

این بیانیه که دو هفته پس از اعمال محدودیت‌های بیشتر COVID-19 در روز سه‌شنبه 24 نوامبر توسط کنی صادر شد، شامل ممنوعیت اجتماعات داخل منزل، محدودیت گردهمایی‌های اجتماعی در فضای باز و محدودیت مشاغل در سراسر استان بود.

اقدامات جدید 8 دسامبر محدودیت‌های دو هفتۀ پیش را افزایش می‌دهد. اقداماتی که بلافاصله اجرا می شوند شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم گردهمایی‌های اجتماعی در داخل منزل و در فضای باز
  • تماس نزدیک فقط به خانواده‌ها محدود شود – کسانی که تنها زندگی می‌کنند فقط اجازۀ دو تماس نزدیک برای بازدید حضوری را دارند
  • استفاده از ماسک در مکان‌ داخلی و محل‌ کار در سراسر استان اجباری است، به جز افرادی که در مزرعه کار می‌کنند

این اقدامات از ساعت 12:01 صبح روز یکشنبه در حال اجرا است:

  • خدمات خرده فروشی، فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز خرید و حضور افراد در مراکز خرید 15٪ از ظرفیت کد آتش‌نشانی کاهش یافته است (مجموعه‌ای از استانداردها که توسط دولت برای پیشگیری و ایمنی در برابر آتش‌سوزی ایجاد می‌شود)
  • حضور افراد در عبادتگاه‌ها محدود به 15٪ از ظرفیت آن مکان، استفاده اجباری از ماسک، نیاز به حفظ فاصله فیزیکی و ممنوعیت فعالیت‌های اجتماعی پس از عبادت
  • تمام رستوران‌ها، بارها، سالن‌ها و کافه‌ها ملزم به تحویل سفارشات هستند و صرف غذا به صورت حضوری ممنوع است
  • تعطیلی کازینوها، سالن‌های بینگو، مراکز بازی، پیست اسب‌دوانی، مسیرهای مسابقه، سالن‌های بولینگ، استخر، انجمن‌ها و باشگاه‌های خصوصی، سالن‌ها، آرایشگاه‌ها، سالن‌های ماساژ و تاتو و سالن‌های پیرسینگ، مکان‌های تفریحی، مراکز تناسب اندام، سالن‌های ورزشی، کمپ‌های روزانه و شبانه، رینگ‌های ورزشی سرپوشیده و سالن‌های سرپوشیده.
  • دندانپزشکی، فیزیوتراپی، خدمات اجتماعی، مراکز اورژانس و مراقبت از کودکان و همچنین مشاوره ترک اعتیاد، مراکز درمانی مسکونی و جلسات گروه‌ درمانی باز خواهند ماند
  • پیست‌های اسکیت در فضای باز و پیست‌های اسکی مجاز به باز ماندن هستند
  • تمام کارمندان آلبرتا باید از خانه کار کنند، مگر اینکه کارفرمای آنها تشخیص دهد که کارشان نیاز به حضور فیزیکی دارد

تمام این اقدامات حداقل چهار هفته باقی خواهند ماند.

کنی گفته است: «ویروس در تمام مناطق استان با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال گسترش است و بسیاری از افرادی که در مناطق روستایی بیمار می‌شوند در نهایت در بیمارستان‌های بزرگ شهری که به شدت زیر فشار هستند تحت مراقبت قرار می‌گیرند. پیشنهاد نهایی این است که اکنون باید یک رویکرد هماهنگ و سراسری در استان داشته باشیم.»

 

منبع: dailyhive