Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون در آلبرتا از هفته آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اولین دوز واکسن COVID-19 در آلبرتا چهارشنبه آینده تزریق خواهد شد.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود اعلام کرد که اولین سری از واکسن‌های Pfizer به کادر درمان استان که در خط مقدم مبارزه با COVID-19 قرار دارند تزریق می‌شود.

او گفت: برای حفاظت از آسیب‌پذیرترین شهروندان استان 3،900 دوز نخست واکسن به پزشکان و پرستاران ICU، پزشکان بیماری‌های تنفسی و کارکنان مراکز مراقبتی استان تزریق می‌شوند. با گذشت 10 ماه از مشاهده اولین مبتلایان آن‌ها بسیار خسته هستند و در این مدت جان خود را برای مقابله با ویروس به خطر انداخته‌اند. این افراد به حمایت ما نیاز دارند و باید نشان دهیم در کنارشان هستیم. امیدوارم شروع واکسیناسیون باعث گردد آینده‌ای روشن را پیش روی خود ببینند.

نخستین مرحله واکسناسیون در دو محل ورود محموله‌ها که امکان نگهداری از واکسن‌ها در دمای بسیار پایین را دارند، یکی در کلگری و دیگری در ادمونتون، انجام خواهد شد.

به این ترتیب واکسن‌ بلافاصله در اختیار ساکنین خانه‌های سالمندان قرار نخواهد گرفت. شاندرو امیدوار است با واکسینه شدن کارکنان این مراکز خطر انتقال بیماری میان ساکنین نیز کاهش یابد.

اولین گروه از کارکنان که امکان واکسینه شدن را دارند در Foothills Hospital و Peter Lougheed Centre در کلگری و دانشگاه آلبرتا و Royal Alexandra Hospitals در ادمونتون شاغل هستند.

برای ایمن شدن توسط واکسن Pfizer نیاز به تزریق دو دوز با فاصله یک ماه خواهید داشت. کسانی که اولین دوز واکسن را دریافت می‌کنند بلافاصله نوبت دریافت دوز بعدی را نیز خواهند گرفت.

انتظار می‌رود محموله دوم واکسن در اواخر ماه به آلبرتا برسد و واکسیناسیون کادر درمان، که واجد شرایط دریافت واکسن هستند، آغاز شود.

شاندرو در ادامه گفت: ما برای دریافت ایمن، مناسب و بدون تاخیر واکسن‌ها طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، AHS و با حمایت تیم ژنرال پاول وینیک آماده هستیم. توزیع نخستین محموله گام بسیار مهمی در مبارزه ادامه‌دار با COVID-19 خواهد بود اما نمی‌توانیم محدودیت‌ها و قوانین سختگیرانه را کاهش دهیم. هنوز ماه‌ها با ایمنی جمعی شهروندان آلبرتا فاصله داریم و تا آن زمان باید حسابی مراقبت یکدیگر باشیم.

منبع: Daily Hive