Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

واکسن کرونا برای کانادایی‌ها رایگان خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که دولت فدرال هزینۀ واکسن COVID-19 را برای کانادایی‌ها پوشش خواهد داد.

ترودو به خبرنگاران گفت به جای اینکه استان‌ها و مناطق از بودجۀ خود برای پرداخت هزینه واکسن استفاده کنند، دولت هزینۀ واکسن‌های دریافتی و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این واکسیناسیون را از بودجه‌اش پرداخت خواهد کرد.

نخست‌وزیر گفت: «این واکسن برای تمام کانادایی‌ها رایگان خواهد بود.»

سازمان بهداشت کانادا روز چهارشنبه کاندیدای واکسن Pfizer’s COVID-19 را تأیید کرد. ترودو گفت که انتظار می‌رود 30،000 دوز ظرف چند روز به کانادا برسد.

هفته گذشته کمیته مشاوره ملی ایمن‌سازی (NACI)  چهار گروه کلیدی را شناسایی کرد که باید ایمن‌سازی زودهنگام علیه COVID-19 دریافت کنند.

NACI توصیه می‌کند که دوزهای اولیه واکسن به ساکنین و کارمندان آسایشگاه‌های مراقبت از سالمندان، همچنین سالمندان 70 سال، را شروع کنند. واکسیناسیون از افراد 80 سال به بالا شروع می‌شود.

كاركنان بهداشت و درمان و مشاغل پشتيبانی شخصی كه شغل آنها شامل تماس مستقيم با بيماران و سالمندان در جوامع بومي است نيز برای واكسيناسيون زودرس در نظر گرفته شده است.

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این واکسن در انگلیس واکنش‌های آلرژیک ایجاد کرده است، ترودو گفت که واکسن‌ها «ایمن و موثر» هستند و عوارض جانبی جدی آن «بسیار نادر» خواهد بود.

با این وجود، دولت کانادا می‌خواهد اطمینان حاصل کند در موقعیت «بسیار بعید» که کسی واکنش نامطلوب داشته باشد، مردم به حمایت مورد نیاز خود دسترسی دارندو.

ترودو از ایجاد یک برنامه پشتیبانی فدرال در مورد ایمنی واکسن خبر داد. این طرح شامل تمام واکسن‌ها از جمله واکسن‌های COVID-19 می‌شود.

سرلشکر دنی فورتین، معاون لجستیک و عملیات آژانس بهداشت عمومی کانادا، گفت که انتظار می‌رود واکسن‌های Pfizer روز جمعه از طرف تولیدکننده به کانادا ارسال شده و باید تا روز دوشنبه وارد کانادا شوند.

ترودو گفت: «این خبر خوبی است که همۀ ما به آن نیاز داشتیم.»

کانادا برای تهیۀ حداکثر 194 میلیون دوز واکسن COVID-19 با هفت تولیدکننده از جمله Pfizer معامله کرده است. گزینۀ خرید 220 میلیون دوز اضافی نیز موجود است.

تاکنون، 435،330 مورد ابتلا به COVID-19 و 12،983 مورد مرگ ناشی از این بیماری در سراسر کشور وجود داشته است.

 

منبع: dailyhive