Friday, May 3, 2024
12 C
Calgary

محاسبه امتیاز اعتباری با توجه به پرداخت‌های اجاره‌بها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت جاستین ترودو در تازه‌ترین راهکار خود برای حل مشکل مسکن و قیمت بالای بالای آن پیشنهاد محاسبه امتیاز اعتباری با توجه به سوابق پرداخت اجاره‌بها را مطرح کرده است. به این ترتیب کسانی که اجاره‌بهای خود را به موقع بپردازند شانس بالاتری برای دریافت وام‌های بیشتر خواهند داشت. البته این ایده با واکنش‌های گوناگون روبرو شده است.

بر اساس قانون جدید “حقوق مستاجران کانادایی” که در ماه مارس معرفی شد، به جوانان کمک خواهد شد تا با بهبود امتیاز اعتباری خود با شرایط بهتری وارد بازار مسکن شوند.

به موجب این طرح تاریخچه نرخ اجاره‌بهای واحد مسکونی قابل مشاهده خواهد بود تا مستاجران بتوانند بهتر بر سر آن چانه بزنند. همچنین دولت فدرال یک کمک‌هزینه قانونی را برای کمک به مستاجران و با هدف کاهش مشکلات ناشی از تخلیه اجباری منزل، اختصاص داده است. این طرح به آن معناست که دفاتر اعتباری باید سابقه پرداخت مستاجر را هنگام محاسبه امتیاز اعتباری در نظر بگیرند؛ بنابراین می‌توان از آن برای تسهیل شرایط دریافت وام مسکن استفاده کرد.

ترودو در واکنش به این موضوع یک پست ویدئویی را روز 20 آوریل در شبکه ایکس منتشر کرد. او در این ویدئو گفت: “اگر برای سال‌ها پرداخت‌ اجاره‌بهای خود را به موقع انجام داده‌اید، این موضوع باید به بالا رفتن امتیاز اعتباری شما کمک کند. ما قصد داریم با تغییر قوانین امکان دریافت وام مسکن را تسهیل کنیم تا بتوانید هرچه سریع‌تر خانه خود را صاحب شوید.”

کانادایی‌ها به این خبر واکنش‌های متفاوت نشان داده‌اند. برخی آن را یک گام مناسب در راستای تغییر قوانین به سود خریداران بلقوه و جوان مسکن می‌دانند. در مقابل دیگران آن را به عنوان یک اقدام مفید اما ناکافی برای برداشتن موانع برشمردند؛ به باور این گروه با اضافه شدن امتیاز اعتباری هیچ تغییری در هزینه‌های سرسام‌آور خرید مسکن و پیش‌پرداخت وام ایجاد نخواهد شد.

منبع: Daily Hive