Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

توصیه‌های هینشاو برای برگزاری کریسمس شاد و ایمن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وضع محدودیت‌های جدید برای گردهمایی‌های اجتماعی در فضای باز و بسته در آلبرتا باعث شده تا امکان برگزاری مهمانی‌ شام، دورهمی‌ دوستانه و برنامه‌های کریسمسی دیگر حداقل به مدت چهار هفته وجود نداشته باشد.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا در کنفرانس خبری خود تاکید کرد ندیدن عزیزان نباید تبدیل به مانعی برای برگزاری جشن شود.

او افزود: می‌دانم محدودیت‌های جدید بسیاری از شهروندان را ناامید کرده اما با توجه به اتفاقات امسال نمی‌توان جز این انتظار داشت. دورهمی‌های دوستانه منشا اصلی انتقال ویروس هستند و راه دیگری نداشتیم. همیشه خلاقیت، روحیه جمعی و استقامت آلبرتایی‌ها من را تحت تاثیر قرار داده و مطمئنم شهروندان واقعیت موجود را می‌پذیرند و نهایت استفاده را از این ایام می‌برند.

هینشاو در بخشی از صحبت‌هایش به تصمیم جوامع یهودیان آلبرتا برای برگزاری متفاوت جشن Hunukkah اشاره کرد. فدراسیون یهودیان ادمونتون هفته گذشته مراسم آشپزی را مجازی برگزار کرد و قصد دارد میزبان برنامه‌هایی آنلاین تحت عنوان No Menorah Lit Alone نیز باشد.

این فدراسیون با برگزاری جشن‌ها سعی کرده امسال هیچکس شمع Hunukkah را تنها روشن نکند.

هینشاو به اقدام Chabad Lubavitch در کلگری و تهیه 2،500 کادو برای شهروندان شهرها و جوامع کوچک سرتاسر کشور نیز اشاره کرد و آن را ستود.

او افزود: اینها مثال‌هایی هستند که نشان می‌دهند نتنها می‌توان تاریکی را با نور کنار زد بلکه فرصت‌های بسیاری برای برگزاری جشن در تعطیلات پیش رو وجود دارد. بله، COVID باعث شده برنامه‌های Hunukkah، کریسمس و Kwanza لغو شوند اما نباید آن را به معنای نابودی تعطیلات قلمداد کرد.

هینشاو از شهروندان کلگری خواست کریسمس امسال را خلاقانه و ایمن جشن بگیرند  و با استفاده از هشتگ #AlbertaCares آن را با دیگران به اشتراک بگذارند تا آن‌ها نیز تشویق شوند. روزهای پیش رو پر چالش هستند اما در کنار هم هستیم و با هم از این ایام سخت عبور می‌کنیم.

منبع: Daily Hive