Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

اولین عکس‌ها از ارسال محموله واکسن فایزر به کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این عکس‌ها که روز ۱۱ دسامبر در شهر کُلن، آلمان، ثبت شده‌اند مامورین UPS را نشان می‌دهند که در حال پردازش محموله‌اند.

حساب توییتر UPS Canada که اولین بار آنها را منتشر کرده، در توضیح چنین نوشته است: «ما آماده ارسال مهمترین محموله در طول عمر ۴۵ سالهٔ فعالیت‌مان در کانادا هستیم.»

اداره بهداشت کانادا در روز ۹ دسامبر واکسن فایزر-بیونتک را تایید اما همزمان اشاره کرد که استفاده از آن برای افراد زیر ۱۶ سال را مجاز نمی‌داند زیرا تاثیراتش بر روی نوجوان‌ها نامعلوم است.

اولین محموله ۳۰,۰۰۰ دوز خواهد بود اما انتظار می‌رود که تا پایان ۲۰۲۰ مجموعا ۲۴۹,۰۰۰۰ دوز به کانادا برسد و واکسیناسیون از ۱۵ دسامبر شروع شود.

به دنبال اولین بازخوردهای دریافتی از واکسن فایزر-بیونتک در بریتانیا، اداره بهداشت کانادا نیز اعلام کرده که بهتر است افرادی که برخی از آلرژی‌ها را دارند، این واکسن را دریافت نکنند.

دکتر سوپریا شارما، مشاور ارشد اداره بهداشت کانادا می‌گوید:

«وقتی ما برای دارویی مجوز صادر می‌کنیم، معنایش این است که پس از بررسی مزایایش را بیشتر از مضراتش یافته‌ایم. اما، به هر حال این هنوز یک دارو و واکسن است و هر چند در مواردی نادر، اما انتظار ریسک‌هایی را داریم.»

اولین محموله واکسن فایزر ارسالی برای کانادا، اکنون در ایالات متحده فرود آمده تا به نقاط مختلف کانادا ارسال شود.

دولت کانادا با ۷ کمپانی سازنده واکسن، قرارداد بسته و مجموعا انتظار دریافت ۱۹۴ میلیون دوز واکسن را دارد و البته گزینهٔ خرید ۲۲۰ میلیون دوز دیگر نیز در قراردادها آمده است.

تا امروز ۴۴۸,۸۴۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در کانادا گزارش شده و مسئولین می‌گویند که اگر مردم ارتباطات حضوری خود را محدود نکنند، ممکن است تا کریسمس به ۵۷۷,۰۰۰ مبتلا و ۱۴,۹۲۰ متوفی برسیم.

منبع: Daily Hive