Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

انیماتور کانادایی نامزد اسکار انیمیشین کوتاه و همکاری‌ او با دیزنی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ترِوُر خیمِنِز (Trevor Jimenez) انیماتور، پس از فارغ‌التحصیلی‌اش از کالج شریدان آرزوی ایفای نقش در آخرین ساختهٔ دیزنی را داشت. او دو سال پیش نامزد جایزه اسکار شد.

ترِوُر، اهل تورنتو، می‌گوید: «همیشه از کودکی عاشق نقاشی بودم و از همان اوایل جذب فیلم و جلوه‌های ویژه می‌شدم. این باعث شد به کالج شریدان بروم که فقط 20 دقیقه با آن فاصله داشتم – پدرم در تورنتو و مادرم در همیلتون زندگی می‌کرد، بنابراین آنجا بسیار نزدیک به خانه بود.»

از همان جا ترِوُر شروع به کار در استودیوهای مختلف کرد، جایی که در سال 2012 او یک تئاتر را در استودیوی Pixar برگزار کرد، که در حال حاضر متعلق به دیزنی است

در هشت سالی که از ملحق شدن او به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمیشن می‌گذرد، خیمِنِز آخر هفته برای فیلم کوتاه نیمه-زندگینامه‌‌اش نامزد اسکار شده است؛ در این فیلم پسر جوانی به تصویر کشده شده که میان خانه‌های والدینش که اخیراً طلاق‌گرفته‌‌اند در رفت و آمد است.

او سرپرست نویسندگان آخرین پروژهٔ دیزنی به نام ‘Soul’ است که بصورت اختصاصی در دیزنی +، 25 دسامبر سال 2020 در دسترس خواهد بود.

ترِوُر پس از نوشیدن یک فنجان قهوه با پیت داکتر کارگردان این پروژه و پروژه‌هایی مانند ‘Monsters Inc.’، ‘Up’ و ‘Inside Out’، توانست این سمت را به دست آورد.

او در این مورد می‌گوید: « یک روز با پیت قهوه می‌خوردم که او از من پرسید می‌خواهم در فیلم جدیدش کار کنم؟ و من گفتم بله، چون فیلم‌هایش را دوست دارم و اینکه بسیار جاه‌طلبانه و احساسی هستند. بخشی از تیمش بودن برای من افتخار بزرگی است.»

‘Soul’ داستان جو گاردنر (با صدای جیمی فاکس) یک معلم موسیقی مدرسه است که شانس زندگی‌اش را برای نوازندگی در بهترین باشگاه جاز شهر به دست می‌آورد. اما یک اشتباه کوچک او را از خیابان‌های شهر نیویورک به Great Before می‌برد – مکانی خارق‌العاده که ارواح جدید شخصیت، ویژگی‌ها و علایقشان را قبل از آمدن به زمین در آنجا به دست می‌آورند. مصمم به بازگشت به زندگی خود، جو با یک روح استثنایی به نام 22 (با صدای تینا فی) که هرگز تجربهٔ انسان شدن را نداشته یک تیم تشکیل می‌دهد. همانطور که جو سعی می‌کند به 22 نشان دهد که چه چیزهای محشری در زندگی وجود دارد، در این فرآیند یاد می‌گیرد همه چیزهایی که زندگی به او هدیه می‌دهد را امتحان کند و قدرشان را بداند.

خیمِنِز با اشاره به عناصر مورد علاقه‌اش که در فیلم وجود دارد، مانند مواجه با زندگی پس از مرگ و حتی موسیقی جاز، معتقد است که این انیمیشین یک انیمیشین اگزیستانسیالیستی است و معنای زندگی را به نمایش می‌گذارد و بزرگ‌ترین چالش آن اجرای عدالت در سراسر داستان است.

او می‌گوید: « این فیلم در مورد هدف زندگی و آنچه به آن معنا می‌بخشد صحبت می‌کند، پس چگونه می‌توان بدون ساده کردن مفاهیم واحساسات چیزی را به وجود آورد که مردم با آن همزادپنداری کنند؟ زیرا هدف زندگی برای هر فرد معنای متفاوتی دارد. شخصیت اصلی آنقدر به شور و اشتیاق خود متمرکز شده است که در نهایت چیزهای کوچک زندگی را از دست می‌دهد، این موضوع برای بسیاری از افراد یک پیام بازگوکردنی است. ما نمی‌خواهیم بگوییم که دنبال کردن احساسات بی‌نتیجه است، بلکه واقعاً مهم است … همه افرادی که این فیلم را ساخته‌اند علاقه خود را دنبال می‌کنند، این شخصیت جاز دوست دارد و عاشق بازی است اما گاهی آینده‌نگری‌اش را از دست می‌دهد.»

ترِوُر تقریباً همزمان با شروع کار روی ‘Soul’ نامزد اسکار شد. کار روی فیلمی که متمرکز بر پیگیری احساسات فردی است باعث شده است ترِوُر احساس سورئالی نسبت به آن داشته باشد، زیرا او برای کار خلاقانه خود یکی از بالاترین نشان‌های فیلم را دریافت کرده است.

به عقیدهٔ او نامزد اسکار شدن دیوانه‌کننده بوده اما بهترین قسمتش نبوده است. همه اتفاقات مانند یک سفر در طول مسیر رخ داده است – تمامی فراز و فرودها.

هیجان‌انگیزترین خبر برای او باردار شدن همسرش است. دربارهٔ این موضوع می‌گوید: «این همان پیام موجود در فیلم است که در مورد اهمیت حضور و قدردانی از زیبایی‌های کوچک زندگی است.»

پیشنهاد ترِوُر برای هر انیماتور جوان در تورنتو، یا کانادا، که کار خود را شروع می‌کنند، این است که «آنچه را دوست داری دنبال کن» و «دلسرد نشو.»

ترِوُر می‌گوید: «من برای اولین بار نتوانستم وارد شریدان بشم. حتی به ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ روان‌شناسی فکر می‌کردم. اما مادرم من را وادار كرد كه در شریدان دوره هنرهای عمومی را بگذرانم زیرا می‌دانست كه به این رشته علاقه دارم. پیش از انجام کاری مطمئن شوید که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید یا آن را دوست دارید، چه پروژه شخصی‌تان باشد یا یک پروژه بزرگ‌تر. و همانطور که ‘Soul’ به تصویر می‌کشد، در حالی که علاقهٔ خود را دنبال می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که به اطرافتان نگاه کنید و دریابید که چقدر پیش رفته‌اید و از آنچه در زندگی شماست لذت می‌برید.»

 

منبع: dailyhive