Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

اولین فضانورد کانادایی که به ماه پرواز خواهد کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به دنبال یک توافق تاریخی، یک کانادایی برای اولین بار به عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس II که قرار است در سال 2023 آغاز شود، به ماه می‌رود. این اولین مأموریت فضایی همراه خدمه به ماه از سال 1972 است.

به گفتهٔ ناودیپ بینز وزیر نوآوری، علم و توسعه اقتصادی، آژانس فضایی کانادا (CSA) و ناسا پیمان دروازه Gateway)) را امضا کردند که که مشارکت کانادا در همکاری بزرگ بین‌المللی بعدی را در اکتشافات فضایی تأیید می‌کند.

CSA در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است: «این مأموریت تاریخ‌ساز کانادا را به عنوان دومین کشور برای سفر یک فضانورد به اعماق فضا و پرواز به دور ماه ثبت می‌کند. این پیمان همچنین پرواز دوم یک فضانورد کانادایی به دروازه ماه را تأیید می‌کند.»

این پیمان مهمترین مشارکت فضایی از زمان تأسیس ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهد بود.

براساس CSA، ایستگاه ماه قمری آرتمیس II امکان اکتشاف انسان در ماه را فراهم می‌کند و به پیشرفت فن‌آوری‌های لازم برای مأموریت آینده در مریخ کمک می‌کند.

بینز در مورد این مأموریت گفته است: «با ملحق شدن کانادا به ایالات متحده و دیگر شرکای بین‌المللی در این ماجراجویی بزرگ، تداوم رهبری ما در رباتیک فضایی منجر به افتخار ملی خواهد شد – و همه چشم‌ها به آسمان نگاه می‌کنند زیرا یکی از فضانوردان ما اولین کانادایی است که به دور ماه سفر می‌کند.»

در حال حاضر، سه مأموریت آرتمیس در نظر گرفته شده است که طی چهار سال آینده انجام می‌شود:

  • آرتیمس I، یک پرواز آزمایشی بدون خدمه فضاپیمای اوریون است که قرار است در سال 2022 با موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) پرتاب شود.
  • آرتمیس II، اولین پرواز آزمایشی با خدمه فضاپیمای اوریون است که قرار است در سال 2023 با موشک SLS پرتاب شود.
  • آرتمیس III، مأموریت 2024 است که اولین زن و مرد بعدی را روی ماه فرود می‌آورد.

بر اساس CSA، این مأموریت مشابه مأموریت‌های آپولو است که بیش از 50 سال پیش انجام شده است.

 

منبع: dailyhive