Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

۱۲ مقصد گردشگری که در زمستان دگرگون می‌شوند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همه ما برای عبور از سرمای زمستان نیاز به تفریح داریم. برای بعضی‌ها لم دادن روی مبل کنار شومینه و رفتن به خواب زمستانی چاره‌ساز است و برای برخی دیگر بستن کوله‌بار و سفر به قلب طبیعت، گرم کردن غذاهای آماده، خوردن سوپ و چای داغ و تماشای شاخه‌های برف‌گرفتهٔ درختان.

برای ماجراجوهای واقعی، این فصل فرصتی برای فرار به سپیدی طبیعت است. ضمن اینکه طبیعت‌گردی، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های سفر هم به همراه دارد. خوشبختانه بسیاری از مقاصد گردشگری زمستانی خلوت از جمعیتند، شلوغی چیزی ست که در تابستان خیلی‌ها را از طبیعت فراری می‌دهد.

در اینجا چند مقصد داخلی و خارجی برای شما معرفی می‌کنیم که مناظر زمستای خارق‌العاده‌ای دارند.

1. Dolomites, Italy

از کجایش بگوییم؟ کوه‌های تماشایی و قله‌هایی پرشکوه که در Dolomites از دل زمین برآمده‌اند بر شمال شرقی ایتالیا سایه می‌اندازند. یونسکو اینجا را در فهرست مناطق میراث جهانی گذاشته است. از جنگل‌های زیبایش گرفته تا قله‌های بلندمرتبه و دره‌های عمیقش، Dolomites یکی از الماس‌های اروپا ست.

2. Bryce Canyon, USA

این پارک ملی بزرگ یک مقصد غیرمنتظره است، اما تضادی که سفیدی‌های برف با سرخی صخره‌ها ایجاد می‌کند، در کمتر جایی دیده می‌شود. بهتر است در طلوع یا غروب به اینجا بروید، تا زیباییِ صخره‌ها بیشتر نمایان شود.

3. Banff, Canada

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Erik McRitchie (@erikmcr)

پارک ملی بنف نیازی به تعریف ندارد، زیبایی‌های آن هم کهنه نمی‌شوند. شکوه کوه‌های راکی در پس‌زمینهٔ طبیعتِ اینجا، آدم را به یاد داستان‌های اساطیری می‌اندازد.

4. Sapporo, Japan

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roman Sadovsky (@romsky_productions)

برای علاقمندان آبجو، نام اینجا با یک نوع نوشیدنی محبوب ژاپنی عجین شده است. اما آن را که کنار بگذاریم، این منطقه کوهستانی جذابیت‌های زمستانی زیادی دارد. از فستیوال زمستانی Sapporo گرفته تا اسکی و اسنوبوردسواری، یا شاید فقط خوردن رشتهٔ ژاپنی در سرمای بیرون.

5. Neuschwanstein Castle, Germany

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Valeria Viacava (@valeviacava)

این قلعهٔ زیبای باواریایی در قلب کوه‌های آلپ آلمان است. معماری بی‌نظیر و مناظر باشکوه اطراف با عبور هر فصل، چهره‌ای جدید به خود می‌گیرند.

فقط پوشیده شدن قلعه با برف نیست که جذابیت دارد، خلوت بودن آن در فصول غیرتوریستی هم هست، در زمستان شما تقریبا در کل قلعه تنها —یا لااقل بدون مزاحم— خواهید بود.

6. Hallstatt, Austria

این دهکدهٔ کوچک اتریشی در زمستان هیچ رقیبی ندارد. آنقدر زیبا ست، آنقدر خیابان‌های برف‌پوش آن برای اینستاگرام خوبند، که گفتنی نیست. حتما به بوتیک‌های محلی‌اش هم سر بزنید و خرید از نانوایی‌هایش محلی را فراموش نکنید. اگر دوست داشتید، سری هم به تماشاگه معلق آن در بالای کوه بزنید تا بیش از پیش شگفت‌زده شوید.

7. Prague, Czech Republic

 

View this post on Instagram

 

A post shared by peter čech (@peter.cech.photography)

با برف یا بدون برف، پراگ با معماری گوتیکش یکی از وسوسه‌های اروپای شرقی ست. عاشقان آبجو در اینجا احساس غربت نخواهند کرد، زیرا پراگ بالاترین مصرف سرانهٔ آبجو در دنیا را دارد.

8. Lofoten Islands, Norway

فقط تصورش را بکنید: خوشه‌ای از جزایر با دهکده‌های ماهیگیری رنگارنگ که در محاصرهٔ دریای یخی و آبدره‌های عظیم هستند.

زمستان در Lofoten Islands مصادف است با روزهای کوتاه و شب‌های بلند، اما وقتی چتر شب روی زمین سایه می‌اندازد، شفق قطبی هم به دنبالش می‌آید و آسمان را جادویی می‌کند.

9. Harbin, China

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rachel Weiss (@rachelmeetschina)

اینجا را به یک دلیل خوب «شهر یخی» نامیده‌اند. هر سال با برگزاری فستیوال یخ و برف این نامگذاری برجسته‌تر می‌شود. این فستیوال جهایی سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر را به اینجا می‌آورد، و ارتفاع برخی از مجسمه‌های یخی به ۴۶ متر می‌رسد.

10. Iceland

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Solla Sveinbjörns (@localicelander)

ایسلند؟ همین؟ هیچ شهر خاصی نه؟ بله، چونکه تمام این کشور در زمستان تبدیل به یک زمین بازی یخی می‌شود و فرقی ندارد به کجای آن بروید. کلبه‌های یخی زیبا، آب‌گرم‌های طبیعی، و پیاده‌رَوی در برف جزو تفریحات زمستانی رایج در ایسلندند.

11. Lapland, Finland

اگر عاشق برفید، اینجا بهشت شما ست. در حقیقت در Lapland تقریبا ۲۰۰ روز در سال برف می‌بارد. اگر شجاعت روبرو شدن با سرمای شدید را دارید، شب‌ها با شروع شفق قطبی زیبایی‌های آسمانی را هم خواهید دید.

12. Quebec City, Canada

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Travel + Leisure (@travelandleisure)

اهالی امریکای شمالی اینجا را به خاطر حس و حال اروپایی‌اش دوست دارند ولی کبِک سیتی یک مقصد عالی برای تفریح در زمستان هم هست. در شهر قدیم (Vieux-Quebec) قدمی بزنید، به قلعهٔ Chateau Frontenac بروید، و کارناوال کبک را هم از دست ندهید. در هر صورت ناامید نخواهید شد.

منبع: Daily Hive