Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

تمدید محدودیت‌های کرونایی در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر اعلام مقامات بریتیش‌کلمبیا محدودیت‌های COVID-19 و ممنوعیت برگزاری اجتماعات و رویدادها تا نیمه‌شب 5 فوریه 2021 تمدید شده است.

دکتر بانی هنری رئیس سازمان بهداشت بریتیش‌کلمبیا این خبر را عصر پنجشنبه و در جریان کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.

به این ترتیب ممنوعیت هرگونه تجمع خصوصی در اماکن مسقف و باز، برگزاری رویدادهای جمعی، مسافرت و فعالیت‌های ورزشی گوناگون که از تاریخ 19 نوامبر 202 وضع شده‌، همچنان پابرجا خواهند بود.

دکتر هنری گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم و شیب نمودار مجددا رو به افزایش است. باید تلاش کنیم شیوع ویروس را کنترل کنیم.

طبق قوانین فعلی محیط‌های کار ضروری، مدارس و سیستم‌ بهداشت و درمان همچنان می‌توانند فعالیت کنند.

او افزود: احتمال انتشار بیماری در این محیط‌ها، بدلیل وجود لایه‌های محافظتی متعدد، کمتر است. ما نگران اتفاقاتی هستیم که خارج از این مراکز و در منازل و محیط‌های کار رخ می‌دهند.

بگفته هنری هرچند بسیاری از شهروندان برنامه‌های کریسمس خود را بمنظور اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها لغو کرده‌اند اما تعداد مبتلایان در تمام نواحی بهداشتی رو به افزایش است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت عده‌ای مقررات را زیر پا گذاشته‌اند و با اینکار خطر انتقال ویروس به دیگران را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌اند.

روز پنجشنبه 761 مورد جدید ابتلا به COVID-19 در بریتیش‌کلمبیا گزارش شد و تعداد کل مبتلایان از آغاز پاندمی را به 56،015 نفر رساند.

منبع: Daily Hive