Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

درخواست شهروندان بریتیش‌کلمبیا برای بسته شدن مرز بروی گردشگران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا شهروندان بریتیش‌کلمبیا با امضای یک دادخواست خواستار بسته شدن مرزهای استان به روی گردشگران شده‌اند.

این دادخواست از نخست‌وزیر جان هورگان می‌خواهد تا سفرهای تفریحی به استان را بمدت یک ماه ممنوع اعلام کند. هدف آن کاستن از شیوع COVID-19 و جلوگیری از ورود گونه‌های جدید ویروس به بریتیش‌کلمبیا می‌باشد.

کریستین استاف که این دادخواست اینترنتی را آغاز کرده گفت: بستن مرز به روی پروازهای غیرضروری، سفرهای زمینی و کشتی‌های تفریحی به مدت یک ماه ضروری است. تمامی مسافران باید قرنطینه شوند تا شیوع COVID-19 کنترل گردد.

این دادخواست تاکنون بیش از 5،000 بار امضا شده است. بسیاری از حامیان شاهد ورود گردشگران دیگر استان‌ها به بریتیش‌کلمبیا بوده‌اند. این درحالیست که شهروندان محلی تلاش می‌کنند محدودیت‌های بهداشت عمومی کاملا رعایت شوند.

هورگان در 14 ژانویه اعلام کرد که قصد دارد با مشاوران حقوقی برای بررسی امکان اجرای ممنوعیت سفر بین استانی گفت‌وگو کند.

با اینحال والت یوداس مدیرعامل انجمن صنعت گردشگری بریتیش‌کلمبیا نگران وضع ممنوعیت سفر می‌باشد. او این اقدام را برای صنعت آسیب‌دیده گردشگری بسیار مخرب دانست. یوداس معتقد است ممنوعیت سفر بیش از پیش شرایط را وخیم می‌کند و شواهدی مبنی بر نقش گردشگران در شیوع ویروس وجود ندارد.

او تاکید کرد TIABC و دیگر آژانس‌های گردشگری استان به هیچ عنوان گردشگران را به بازدید از بریتیش‌کلمبیا تشویق نمی‌کنند.

یوداس پیشنهاد کرده بجای وضع ممنوعیت یک دستورالعمل مدون برای ورود شهروندان دیگر استان‌ها، همانند آنچه برای مسافران بین‌المللی ایجاد شده، طراحی گردد.

او گفت: دولت در آگاهی‌بخشی به گردشگران درباره الزامات و محدودیت‌ها نقش بسیار کلیدی دارد. در اینصورت مسافران ملزم به رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی مانند استفاده از ماسک، انجام تست کرونا و گذراندن قرنطینه چهارده روزه در بریتیش‌کلمبیا، خواهند بود.

منبع: Daily Hive