Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

تمبرهای جدید یادبود پست کانادا در احترام به جوامع سیاه‌پوست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کاناداپست تمبرهای یادبودی را به عنوان بخشی از مجموعه ماه تاریخ سیاه‌پوستان تهیه کرده است که از مبارزات و قدرت دو شهرک سیاه‌پوست‌نشین کانادایی تقدیر می‌کند.

در سال 1817 پناهندگان سیاه‌پوست Willow Grove، New Brunswick را برای فرار از برده‌داری در جنوب آمریکا تأسیس کردند. در سال 1910، بیش از 200 سال پیش، ساکنین سیاه‌پوست برای فرار از برده‌داری، Amber Valley، Alberta را تأسیس کردند. در حال حاضر هر دو شهرک به عنوان بخشی از مجموعه‌ تمبرهای پست کانادا ارائه شده است.

Amber Valley Stamp (CNW Group/Canada Post)

پست کانادا این خبر را به صورت یک گزارش منتشر کرد: «مهاجرین سیاه‌پوست‌ در حدود سال 1910 ،Amber Valley را تأسیس کردند. آنها برای فرار از تشدید خشونت و قوانین تبعیض نژادی، از جنوب آمریکا به این سرزمین حرکت کرده بودند.»

«این افراد در جستجوی زندگی بهتر برای خانواده‌های خود، از طریق بوته‌های متراکم و باتلاق‌های خزه‌دار امرار معاش می‌کردند. اما همچنان تبعیض نژادی مداومی را تحمل می‌کردند؛ از جمله اقدامات دولتی که از اقامت سایر افراد آفریقایی تبار در کانادا جلوگیری می‌کرد. ساکنین اما تصمیم به موفقیت گرفته بودند و در نهایت جامعه‌ای که ساخته بودند شکوفا شد.»

Willow Grove Stamp (CNW Group/Canada Post)

پست کانادا می‌گوید: «Willow Grove در سال 1817 توسط پناهندگان سیاه‌پوست تأسیس شد. اکثر این افراد برده‌های آفریقایی آمریکایی بودند که در ازای حمایت از انگلیس در جنگ 1812 به آنها آزادی و سرزمین پیشنهاد شده بود. به آنها مدرکی برای زندگی در زمین‌هایی داده شد که بعدها مشخص شد از کیفیت کشاورزی خوبی برخوردار نیستند و کمک بسیار ناچیزی دریافت می‌کردند.»

«هنگامی که آنها سعی کردند به طور موقت در Saint John اقامت کنند، با محدودیت‌های نژادپرستانه روبرو شدند. اما ساکنان برای احقاق حقوق خود جنگیدند و یک جامعه پر رونق تشکیل دادند.»

هردو جامعه مشکلات و پیروزی‌های فراوانی را تجربه کردند و به‌عنوان «سنگ بنای موفقیت نسل‌های بعدی سیاه‌پوستان کانادا» شرکت پست کانادایی این تمبرها را به اشتراک گذاشته است.

این تمبرها توسط لارا مینجا از شرکت Lime Design Inc طراحی و توسط ریک جکوبسون تصویرگری شده است. طرح این تمبرها شامل تصاویر مبتنی بر عکس‌های بایگانی شده از اعضای جامعه و نقشه‌ها می‌شود، همچنین محل استقرار هر مکان و تصاویری از روش‌های مختلف حمل و نقل را نشان می‌دهد که پیشگامان را به زندگی جدید خود در کشور کانادا منتقل می‌کند.

شما می‌توانید تمبرهای یادبود را در وب سایت Canada Post خریداری کنید.

 

منبع: dailyhive