Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

۵۲,۰۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مجوز کار ۱۸ ماهه کانادا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا سیاست جدیدی را در نظر دارد تا به کمک آن گروه از دانشجویان خارجی آید که حین زندگی در کانادا متحمل آسیب‌های پندمیِ کووید-۱۹ شده‌اند.

از ۲۷ ژانویه، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال دریافت درخواست‌های دارندگان PGWP است که مجوزشان باطل شده یا در شرف ابطال است.

هدف این سیاست این است که دارندگان فعلی PGWP وقت بیشتری برای کسب تجربه شغلی لازم برای پذیرش در برنامه‌های مهاجرتی کانادا پیدا کنند.

دولت‌های فدرال و استانی تاکید زیادی روی جذب دانشجویان بین‌المللی به عنوان مهاجر و نیروی کار دارند. دلیل این تاکید، نتایج پژوهش‌هایی است که نشان می‌دهند این افراد خیلی راحت‌تر جذب جامعه کانادا می‌شوند.

به دلیل رکود ناشی از کووید-۱۹ دارندگان PGWP برای کارآموزی مورد نیاز در فرآیند مهاجرت، به مشکل خورده‌اند و این سیاست جدید به آنها فرصت دریافت مجوز کار (Work Permit) تا ۱۸ ماه را می‌دهد.

IRCC تخمین می‌زند که حدود ۵۲,۰۰۰ دارندهٔ PGWP می‌توانند از مزایای این سیاست برخوردار شوند.

شرایط دریافت این مجوز برای افراد عبارتند از:

  • داشتن PGWP که در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ یا قبل از آن مهلتش گذشته باشد، یا داشتن PGWP که تا ۴ ماه بعد از ارائه درخواست، مهلت دارد
  • حضور در کانادا در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ وقتی که این سیاست به اجرا در آمد، و باقی ماندن در کشور
  • داشتن وضعیت مجاز موقتی (valid temporary status) در کانادا، یا درخواست قبلی برای آن، یا در حال ارائه درخواست
  • اشاره مستقیم به درخواست یک open work permit جدید در فرم درخواست
  • داشتن پاسپورت مجاز. IRCC از همه می‌خواهد که پاسپورتشان حداقل ۱۸ ماه دیگر معتبر باشد. چنانچه پاسپورت شما در کمتر از ۱۸ ماه منقضی می‌شود، مجوز کار فقط برای مدت باقی مانده از پاسپورت خواهد بود.

PGWP در بین دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اکثر آنها بعد از پایان تحصیلات از آن برای مهاجرت دائمی به کانادا استفاده می‌کنند. افرادی که از موسسات آموزشی مجاز فارغ‌التحصیل شده‌اند، تا حداکثر سه سال می‌توانند با PGWP در کانادا بمانند و کار کنند.

به طور کلی افراد فقط یک بار می‌توانند PGWP دریافت کنند. این یعنی آنهایی که تحت تاثیر پندمی قرار گرفته‌اند، شاید دیگر مجاز به ماندن در کانادا نباشند.

با توجه به وضعیت بد بازار کار در کانادا، بسیاری از این افراد در اوضاع خوبی نیستند و شاید حتی اخراج شده باشند، یا در یافتن شغل دائمی با مشکل روبرو باشند، یا ساعات کارشان کم شده باشد.

این سیاست به عنوان بخشی از تلاش دولت کانادا برای حمایت از افزایش مهاجرت در دوران پندمی است. کانادا طبق برنامه فعلی‌اش به دنبال جذب ۴۰۰,۰۰۰ مهاجرت جدید است.

به این ترتیب مجاز کردن دانشجویان بین‌المللی برای کسب تجربه کار کانادایی در دوران پندمی می‌تواند هم این برنامه و هم ترمیم اقتصادی کانادا را تسریع کند.

منبع: CIC News