Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

تایید اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته COVID-19 آفریقای جنوبی در انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دیوید ویلیامز، رئیس سازمان بهداشت انتاریو، می‌گوید بیمار مورد نظر سابقه سفر نداشته و با کسی که سفر کرده نیز ارتباطی نداشته است.

او  یک جلسه توجیهی استانی COVID-19 گفت: «با وجود این گزینه، ما باید در اقدامات خود هوشیاری بیشتری داشته باشیم. همچنین روند ابتلا به بیماری در این استان هنوز مثبت است.»

ویلیامز گفت: «ما در حال حاضر از داده‌ها دلگرم هستیم، شاید دستورالعمل‌های خانه نشینی باعث جلوگیری از شیوع ویروس جهش‌یافته بریتانیایی COVID-19 شود، اما از انواع دیگر آن جلوگیری نکند.»

دکتر باربارا یافه، معاون ارشد پزشکی بهداشت‌ استان، در به‌روزرسانی اطلاعات به خبرنگاران گفت که میانگین هفت روز گذشته 1،889 مورد ابتلا است که نسبت به هفته‌های گذشته افت داشته است. وی در ادامه کاهش موارد ابتلا را متأثر از برقراری قرنطینه دانست.

انتاریو پس از انجام 30،359 آزمایش در روز گذشته، 1،969 مورد ابتلا به COVID-19 و 36 مورد مرگ را گزارش کرده است.

این موارد ابتلای جدید شامل 961 مورد ابتلا در تورنتو است – که ممکن است به دلیل مشکل ورود اطلاعات بیش از حد باشد – 330 مورد در پیل و 128 مورد در منطقه یورک گزارش شده است.

بر اساس گزارش استان، در مجموع 230 آسایشگاه مراقبت بلند-مدت با 14،616 ساکن و 6،020 کارمند درگیر بیماری همه‌گیر هستند. این استان می‌گوید که 14 نفر دیگر پس از ابتلا به COVID-19 جان خود را از دست داده‌اند که از ابتدای همه‌گیری تعداد کل درگذشتگان ناشی از این بیماری را به 3،543 مورد می‌رساند.

استفان لچه، وزیر آموزش انتاریو می‌گوید که در روز چهارشنبه تاریخ بازگشایی مدارس استان را اعلام خواهد کرد. او در توییتی گفته است که می‌خواهد همه دانش‌آموزان در همه مناطق به کلاس درس برگردند.

مقامات استانی پیش از این گفته بودند که به هنگام بازگشت دانش‌آموزان به کلاس درس، آزمایش هدفمند در تمام واحدهای بهداشت عمومی فراهم خواهد شد. آنها گفتند که انتظار دارند انتاریو هر هفته 25000 آزمایش آزمایشگاهی و 25000 آزمایش سریع آنتی‌ژن در محل انجام دهد.

مقامات گفتند که این آزمایشات داوطلبانه خواهد بود و برای دانشجویان و کارمندان یک گزینه است.

مسافران بین‌المللی در فرودگاه پیرسون آزمایش COVID-19 می‌دهند. مسافران بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس‌های جدید در این استان، برای رسیدن به انتاریو باید آزمایش COVID-19 را انجام دهند.

نخست وزیر داگ فورد جاستین ترودو را به دلیل اعلام برنامه آزمایش جدید فدرال تحسین کرد، اما گفت تا زمانی که این برنامه در اوتاوا آغاز نشود، انتاریو آزمایش مسافران را انجام خواهد داد

 

منبع: cbc