Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

دریافت واکسن COVID-19 با وجود «مشکلات موقت» طبق برنامه پیش می‌رود: ترودو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو گفت: «تأخیرهایی که در حمل و نقل واکسن‌های Moderna و Pfizer به وجود آمده مشکل‌ساز بوده است، اما ما برای این مشکلات آماده‌ایم.»

وی در ادامه افزود: «من این موضوع را از همه کانادایی‌ها می‌شنوم… آنها می‌خواهند بدانند چه زمانی اوضاع به حالت پیش از کرونا باز می‌گردد… چه زمانی واکسن‌ها می‌رسند؟  این مسائل در حال حاضر باعث به وجود آمدن اضطراب و سروصدای زیادی شده است.»

«من می‌خواهم به کانادایی‌ها اطمینان بدهم که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.»

ترودو به این موضوع اشاره کرد که دولتش در ماه نوامبر با اطمینان گفته است کانادا ۶ میلیون دوز واکسن Pfizer و Moderna را تا آخر ماه مارس دریافت می‌کند.

«همان طور که در نوامبر پیش‌بینی کرده بودیم، تا پایان ماه مارس ۶ میلیون دوز واکسن را دریافت می‌کنیم. تاکنون همه چیز طبقه برنامه جلو رفته است.»

ترودو افزود تقریباً هر هفته با مدیرعامل‌های هر دو شرکت صحبت کرده است، و هر یک تأیید کرده‌اند که به تعهدات قراردادشان پایبند هستند.

«با افزایش شرکت‌های واکسن‌سازی مورد تأیید، ما در حال آماده‌سازی ۲۰ میلیون دوز در بهار هستیم. ما تمام شهروندان را تا ماه سپتامبر واکسینه می‌کنیم.»

همچنین نخست وزیر گفت با این فرض که واکسن AstroZeneca مورد تأیید بهداشت کانادا باشد، حداقل ۱.۹ میلیون دوز از این واکسن را تا پایان ماه ژوئن دریافت می‌کنیم.»

در آخرین هفته ماه ژانویه، هیچ واکسن Pfizer وارد کانادا نشده است و این درحالی است که ورود کالا به کانادا محدود شده است. هفته گذشته ترودو اعلام کرد در ارسال واکسن Moderna به کانادا نیز تأخیرهایی وجود خواهد داشت.

 

منبع: dailyhive